«Latviešu ticējumi, kuriem mums nav jātic, bet tā arī ir viela pārdomām. Piemēram, zaļā krāsa, kas latviešiem ir gan dzīvības, gan nāves krāsa. Kas redz zaļo jātnieku, tam jāmirst,» saka Māra, bet es iebilstu, sakot, ka seno latviešu dzīvē ārēji šķiet vērojams nemitīgs negatīvisms, kaut kas nelaimi vēstošs. Bet rakstniece norāda, ka ticējumi tas ir loģiski, jo tie brīdina. Kad turpinu iebilst sakot, ka latvietis izskatās to vien darījis kā sēdējis savā viensētā un gaidījis, kad ar viņu kaut kas nelabs notiks, Māra iebilst: «Nē, gluži otrādi. Latvietis sēž savā viensētā un domā, kā savu dzīvi organizēt tā, lai tā nenotiktu. Ir visādas pamācības, ko vajag vai nevajag darīt pēc saules rieta.»
Neatlaižos, vaicājot, vai tas tomēr neiekodē uz negatīvo, bet mana sarunas biedre steidz mierināt, sakot, ka tā vis nav: «Es domāju, ka šajos laikos (senču ticējumi) iekodē uz pārdomām. Interesanti, kāpēc senie latvieši uz to tā skatījās? Man tas no šī viedokļa liekas interesanti. Ne tāda tīša un taisna paklausība. Tas ir neinteresanti. Interesanti ir apdomāt, kāpēc latvieši tā to domāja un noformulēja.»
Kad lūdzu sniegt savu vērtējumu par to, kas īsti ir latviešu dzīvesziņa, rakstniece šķietami sniedz emocionāli ļoti tuvu skaidrojumu: «Tas ir latviskums. Tas ir tad, kad es braucu pa Vidzemes šoseju, kur ir mana dzimtā puse Alūksne, un tur ir kalni, lejas, patiesību sakot pauguri, bet tad, kad es esmu viena tāda paugura galotnē un redzu, ka tālumā ir zaļi meži... Un vēl tālāk tumši zili, kas saiet kopā ar debesīm...Tad man acīs ir asaras. Tad tā ir latviskā dzīvesziņa. Man nekad nav asaras acīs, kad es redzu skaistus dabas skatus svešās zemēs. Tas laikam ir tas latviskums, kad tieši tas man ir dārgs.»