Šodienas redaktors:
Marina Latiševa
Iesūti ziņu!

Jauna un detalizēta teorija par pēdējiem brīžiem pazudušajā Malaizijas lidmašīnā (26)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: AFP/Scanpix

Traģiskā «Malaysia Airlines» lidmašīnas pazušana varētu būt bijusi varonīga pilota rīcība, liecina jauna teorija par notikušo. 

Austrālijas aviācijas entuziasts Maikls Gilberts uzskata, ka pazudusī lidmašīna lidojuma vidū aizdegusies, tādējādi piespiežot pilotu Zahariju Ahmedu Šahu pieņemt sarežģītu lēmumu - upurēt sevi un lidmašīnā esošos pasažierus un aizlidot tālāk no blīvi apdzīvotām vietām, lai izvairītos no vēl vairāk cilvēku upuriem.

Gilberts ir pavadījis 18 mēnešus, veicot izpēti, kādas tehniskās problēmas varētu būt piemeklējušas lidmašīnu, ar kuru 2014.gada 8.martā lidoja un pazuda 239 cilvēki.

Eksperti jau iepriekš ir norādījuši, ka pilots, iespējams, tīšām ietriecies ar lidmašīnu Indijas okeāna dienvidu daļā.

Gliberts norādīja, ka izpētījis lidmašīnas apkopes datus un lidojumu vēsturi, un nonāca pie secinājuma, ka lidaparāts lidojuma vidū aizdedzies. Viņš atradis, ka šai lidmašīnai bijis paaugstināts aizdegšanās risks.

«Lidmašīnas vējstikla sildītājs varēja aizdegties, un tas, savukārt, varētu izskaidrot transpondera signāla zudumu un to, kādēļ pārtrūka sakari ar satelītu komunikācijas tīklu,» norādīja Gilberts savā hipotēzē. Viņam ir aizdomas, ka aizdegšanās notikusi strauji skābekļa noplūdes dēļ.

«Pirmais signāls ir dūmi, to smaka. Apkalpes locekļi uz to varēja nekavējoties reaģēt, liekot pasažieriem uzvilkt skābekļa maskas. Es pieļauju, ka lidmašīnas kapteinis pameta savu vietu, lai paņemtu ugunsdzēšamo aparātu un dzēstu uguni. Tad viņš saprata, ka izredzes uzveikt uguni ir niecīgas. Vienīgais, ko viņš varēja darīt, ieņemt pilota krēslu uz īsiem brīžiem, jo skābekļa krājumi strauji samazinājās. Tieši tāpēc pilots mainīja lidmašīnas kursu, lai izvairītos no nokrišanas blīvi apdzīvotos rajonos,» teica Gilberts.

Viņš norāda, ka aviācijas vēsturē ir ļoti daudz gadījumu, kad piloti dara visu iespējamo, lai izvairītos no nokrišanas blīvi apdzīvotos reģionos. «Tuvojoties lidojuma beigām, lidmašīnai beidzās degviela, un tā nogāzās kādus 200 kilometrus tālāk no zonas, kur pašlaik notiek meklēšanas darbi».

ASV aviācijas drošības konsultants, kapteinis Džons Kokss norādīja, ka šāda teorija ir iespējama.

«Tāpat kā daudzās teorijās, šeit ir izmantoti jau esošie pierādījumi, taču ir vērts pievērst tai uzmanību, jo Gilberts šo teoriju ir ļoti rūpīgi izstrādājis,» teica Kokss.

Pēdējā aktuālā versija ir tā, ka pilots tīšām iegāzis lidmašīnu okeānā, jo iepriekš viņš izšķīries ar sievu, tādēļ viņš cietis no depresijas, vēsta «Daily Mail».

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu