2015.gada 13.oktobrī Nīderlandes Drošības pārvalde publiskoja izmeklēšanas gala slēdzienu. Ziņojumā teikts, ka lidmašīna tika notriekta ar Krievijā izgatavotu raķešu sistēmu «Buk».
Komentējot Nīderlandes ziņojumu, Krievijas mediji atsaucās nevis uz Nīderlandes ekspertiem, bet gan uz «Almaz-Antej» speciālistiem, kuri atzinuši, ka lidmašīna tiešām notriekta ar raķeti «Buk», tomēr nevis ar mūsdienīgu, bet gan ar novecojušu.
«Pats galvenais – aptuveni 500 novecojušas raķetes «9M-38» ar taisnstūra triecienelementiem joprojām ir Ukrainas armijas bruņojumā,» 2015.gada 18.oktobrī «Pervij kanal» raidījumā «Voskresnoje vremja» paziņoja kanāla korespondents.
2016.gada sākumā versija par ukraiņu gaiss-gaiss tipa raķeti bija gandrīz pilnībā pazudusi no Krievijas medijiem.
Traģēdijas otrā gadadiena
Malaizijas limašīnas notriekšanas otrajā gadadienā Krievijas lielākie valsts televīzijas kanāli lielākoties izvairījās no «Boeing» katastrofas iemeslu pieminēšanas.
Raidījuma «Voskresnoje vremja» veidotāji apsūdzēja Ukrainu nolaidībā, jo tā neesot laicīgi slēgusi gaisa telpu virs Austrumukrainas.
«Divus gadus pēc Malaizijas «Boeing» nogāšanās jautājumu Ukrainā kļūst arvien vairāk, un viens no galvenajiem jautājumiem ir - kāpēc Kijeva, ignorējot Eiropas ekspertu ieteikumus, laicīgi neslēdza gaisa telpu,» raidījumā paziņoja «Pervij kanal» žurnāliste.
Savukārt televīzijas kanāls «Rossija 1» MH17 reisa otro gadadienu vispār ignorēja.
Šā gada septembrī Krievijas medijos atkal atgriezās «Ukrainas «Buk»» versija. Šoreiz uzmanības centrā bija atgriezies «Bellingcat» gada sākumā publiskotais ziņojums, kā arī jaunākie Krievijas Aizsardzības ministrijas paziņojumi.
Kā ziņoja LETA, «Bellingcat» komanda secinājusi, ka Donbasā neilgi pirms traģēdijas nofotografētā zenītraķešu kompleksa numurs ir 332. «Buk» ar šādu numuru, kā teikts ziņojumā, reģistrēts Kurskā bāzētajā Krievijas armijas 53.zenītraķešu brigādē.