Viņa stāstīja, ka Somija ir ļoti ieinteresēta šajā projektā, tostarp ņemot vērā kravu pārvadājumu iespējas pa plānoto infrastruktūru. Tas gan neesot nākamo mēnešu jautājums, taču drīzā nākotnē varētu sākties sarunas ar Somiju, ja Baltijas valstis spēs projektu «uzlikt uz kājām».
Pēc viņas teiktā, Somija apsver iespēju izbūvēt savienojumu ar Zviedriju, kas savukārt nozīmētu, ka Baltijas valstis pa dzelzceļu varētu tikt savienotas arī ar Skandināvijas valstīm.
Vairākiem deputātiem sēdē bija jautājumi par projekta ekonomisko pamatotību, investīcijām tautsaimniecībā, nepieciešamo valsts līdzfinansējumu, kā arī infrastruktūras uzturēšanu pēc tās izbūves.
Rubesa atzina, ka patlaban uz šiem jautājumiem konkrētas atbildes sniegt nevar, jo projekta izmaksu-ieguvumu analīzi plānots pabeigt nākamgad.
Vienlaikus viņa vērsa uzmanību, ka jau patlaban ir pietiekami liela interese par kravu pārvadājumiem pa šo infrastruktūru gan no Somijas, gan viena no lielākajiem Polijas loģistikas uzņēmumiem puses. Savukārt potenciālo pasažieru pārvadājumu apmēru ir sarežģīti aplēst, ņemot vērā, ka šāda savienojuma agrāk nav bijis.
Savukārt Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Edgars Tavars (ZZS) sēdē vērsa uzmanību un kritisko situāciju tranzīta sektorā ne tikai Latvijā, bet arī reģionā kopumā, tāpēc jauni savienojumi ir nepieciešami.