«Varbūt šķiet, ka šodien ir dramatisks datums, bet es gribētu šo drāmu noņemt,» pauda Rubesa, uzsverot, ka vienošanās ir panākta un šodien notiek tehnisks darbs, lai deviņas Baltijas valstu iestādes līgumu fiziski parakstītu.
Viņa atzina, ka vienošanās nenāca viegli, ņemot vērā, katras valsts atšķirīgos likumus un juridiskos procesus. Tā gan neesot tikai Baltijas valstu problēma, tā ir visos Eiropas Savienības starpvalstu projektos.
Rubesa skaidroja, ka atbilstoši līgumam «RB Rail» būs centrālā pārvaldītāja loma projektā. Uzņēmums vadīs iepirkumos, nodrošinās projekta īstenošanu, kā arī mārketinga un biznesa aktivitātes.
«Tas ir bagāts darbības lauks,» atzina «RB Rail» vadītāja.
Aģentūra LETA jau rakstīja, ka šodien ir nospraustais termiņš, līdz kuram Baltijas valstu deviņām iestādēm jābūt parakstījušām līgumu par projekta «Rail Baltica» finansēšanas un izpildes nosacījumiem.
Šogad 7.septembrī «RB Rail» padomes sēdē Baltijas valstu pārstāvji vienojās par turpmāko iepirkumu modeli un atbildības sadalījumu projekta «Rail Baltica» realizēšanā. Visi projekta iepirkumi tiks dalīti trijās grupās - iepirkumi, kurus organizēs tikai kopuzņēmums, konsolidētie iepirkumi, kurus īstenos kopuzņēmums, un iepirkumi, kurus īstenos nacionālo valstu ieviesējorganizācijas stingrā kopuzņēmuma uzraudzībā.