Polijas eksperti, kas devās uz Krieviju uzreiz pēc Smoļenskas aviokatastrofas, nav izpētījuši lidmašīnas vraku, un toreizējais Polijas premjerministrs Donalds Tusks, visticamāk, zinājis par to, bet noklusējis, ziņo Polijas Radio.
Laikraksts atklājis Polijas ekspertu rīcības nepilnības uzreiz pēc Smoļenskas aviokatastrofas (16)
Polijas Radio atsaucas uz laikrakstu «Gazeta Polska», kura rīcībā esot nonācis dokuments, ko piecus gadus slēpusi iepriekšējā Polijas valdība. Tas liecina, ka eksperti nav sazinājušies nedz ar lidmašīnas Krievijas ražotāju, nedz rūpnīcu, kurā lidaparātam veiks kapitālais remonts.
«Gazeta Polska» savam rakstam devis nosaukumu «Nezināms Smoļenskas dokuments apsūdz Tusku».
Dokuments datēts ar 2010.gada augustu, un to parakstījis Staņislavs Žurkovskis, kurš tolaik vadīja Nacionālās aviācijas negadījumu izmeklēšanas komitejas Tehnisko apakškomiteju.
«Gazeta Polska» piebilst, ka dokumenta autors pēkšņi gāja bojā pagājušā gada novembrī.
Dokuments atklāj šausmīgu ainu par to ekspertu darbu, kuriem bija jāizmeklē avarējušās lidmašīnas vraks un jāsavāc informācija, kas varētu būt noderīga Polijas veiktajā Smoļenskas aviokatastrofas izmeklēšanā.
Smoļenskas aviokatastrofa notika 2010.gada 10.aprīlī.
Avārijā gāja bojā visi 96 lidmašīnā esošie cilvēki, arī Polijas prezidents Lehs Kačiņskis un daudzas citas augstākās Polijas amatpersonas.
Polijas labējie politiķi uzskata, ka aviokatastrofa nebija negadījums, neraugoties uz to, ka Polijas un Krievijas izmeklētāji atzinuši, ka tā notika pilota kļūdas, slikto laikapstākļu un vājā gaisa satiksmes dispečeru darba rezultātā.
Lidmašīnas atlūzas Krievija Polijai joprojām nav nodevusi.
Pēc varas maiņas Polijā valdošā konservatīvā partija «Likums un taisnīgums» solījusi saukt pie atbildības vairākus cilvēkus, kas bija atbildīgi par liktenīgā lidojuma organizēšanu, kā arī līdz galam noskaidrot aviokatastrofas cēloņus.