Kā ir ar tavām meitām – vai viņas gājušas bērnudārzā?
Meitas gāja bērnudārzā, tomēr tas bija privātais Montessori audzināšanas metodes dārziņš, kurā kādu laiku pirms Beatrises piedzimšanas piestrādāju. Tas ir citādāks dārziņš. Strādāju tur ar bērniem, kuriem ir īpašas vajadzības, kā arī veseliem bērniņiem, vienā grupā bija dažādu vecumu bērni. Ņemot vērā pieredzi, sapratu, ka tā ir brīnišķīga vieta, kurā augt arī manām meitām. Man patika vecāku nepiespiestās idejas, kuras tika realizētas arī ikdienas procesā, līdzīgi domājošie skolotāji un dienas ritms, kas tika pielāgots bērna vajadzībām.
Ar ko šis dārziņš bija īpašs?
No visiem alternatīvajiem modeļiem šis šķita vistuvākais. Citur bērni strādā tikai grupās, šajā dārziņā uzsvars ir vairāk un individualitāti, personīgu pieeju. Tur ir motivēti pasniedzēji, kuri palīdz bērnam pašam nonākt pie cēloņsakarībām. Man ļoti patika tā gaisotne, kas tur valdīja! Rāmji ir nepieciešami, tomēr vēlos nosargāt bērnību un visu radošo maksimāli ilgi. Arī par matemātiķi bērns var kļūt radoši.
Kad studēju uzreiz pēc vidusskolas, man bija prakses pieredze arī tradicionālajos dārziņos. Tur pārliecinājos, ka trīs gadus vecs bērns ne vienmēr ir gatavs kopīgam darbam vai ritmam, kāds valda dārziņā.
Vai esi apsvērusi vēl citus variantus?
Ja varētu, es labprāt bērnus audzinātu un skolotu mājās. Tā kā man patlaban ir pilna laika studijas un darbs, nevaru to atļauties. Manuprāt, līdz skolai bērns nav jāpakļauj režīmam, labāk ir dzīvoties laukos un nepiespiestā gaisotnē – mājās vai citādākā dārziņā. Ja tādu bērnudārzu var atrast, tas ir brīnišķīgi.