«Dove» globālā pētījuma* rezultāti liecina, ka astoņas no desmit sievietēm neuzdrīkstas nēsāt matus tā, kā viņas vēlētos. Lai mainītu šo statistiku un iedrošinātu sievietes vairāk uzdrīkstēties, «Dove» uzsāka iedvesmojošu #TaviMatiTavaIzvēle (#YourHairYourChoice) kampaņu.
Kāpēc sievietes neuzdrīkstas nēsāt matus tā, kā viņas vēlētos? (26)
«Matu sakārtojumu mode tiek noteikta pēc vispārpieņemtām skaistuma normām, ko darīt, ko nē, kas ir pieņemami un kas nē. Pārāk bieži sievietes ļauj šiem standartiem ietekmēt savu matu sakārtojuma izvēli. Sievietēm nav sevi jāierobežo apkārtējās sabiedrības spiediena dēļ. Mēs vēlamies, lai ikviena sieviete jūtas neatkarīga no skaistuma standartiem un var brīvi izvēlēties nēsāt matus tā, kā vien to vēlas,» skaidro «Dove» zīmola vadītāja Marita Soha.
Lai izmainītu pastāvošo uzskatu, kas atklājās pētījumā, un iedvesmotu sievietes visā pasaulē priecāties par daudzveidīgajiem matiem un to sakārtojumiem, tika īstenota kampaņa. Kampaņas kodols ir optimistiska īsfilma, kurā piedalās iedvesmojošas sievietes, kuras ir lauzušas sabiedrībā pastāvošos aizspriedumus attiecībā uz matu veidu, griezumu vai krāsu.
Sievietes, kuras piedalās īsfilmā, pārstāv sievietes visā pasaulē. Kameru priekšā viņas dalās dziļi izjustos stāstos, uzsverot, cik svarīgi ir veidot matus tā, kā viņas to vēlas - bieži iestājoties pret kultūru vai savu sociālo statusu. Dažas no viņām izmanto to, ko dāvājusi daba, citas izvēlas pilnīgi pretējo, tomēr visas šīs sievietes pierāda skaistumu brīvā izvēlē, uzsverot, ka «Tavi mati ir Tava izvēle».
«Mēs vēlamies iedvesmot sievietes justies neatkārtojami un skaisti. Kad runājam par matiem, mēs iedrošinām sievietes aizmirst par pastāvošajiem aizspriedumiem un atrast sev unikālu matu sakārtojumu, kas ļauj justies brīvi un skaisti. Mēs aicinām visas sievietes izpausties un pievienoties kustībai, kā arī dalīties ar savām unikālajām fotogrāfijām, izmantojot mirkļbirku #TaviMatiTavaIzvēle (#YourHairYourChoice ),» papildina Marita Soha.
* Dove Hair Study pētījumu veica Edelman Intelligence 2015.gada decembrī ASV, Brazīlijā, Kanādā, Argentīnā, Lielbritānijā un Francijā.