SM piedāvā dzelzceļa trasi būvēt pāri lauksaimniecības zemēm, savukārt pašvaldība pārstāv viedokli, ka labāk īstenot variantu, kur dzelzceļa sliedes iesniedzas aizsargājamā dabas teritorijā.
Atbildot uz jautājumu par kaitējuma nodarīšanu dabai, Salacgrīvas mērs norādīja, ka tā ir «samērā liela birokrātija». Viņš salīdzināja pašvaldībai netīkamo dzelzceļa trases novietojumu ar saimes dzīvi. «Mums tiek nolikts priekšā liels papīra kalns. Un tad visa saime sēž un brīnās, vai šo mapi tad vārīt vai cept,» teica Straubergs. Pēc viņa domām, neviens negrib iedziļināties variantā, kuru piedāvā pašvaldība, tādējādi tiek iets vieglākais ceļš. Salacgrīvas mērs arī neredz šķēršļus tam, kādēļ Latvija nevarētu prezentēt Eiropas Komisijai pašvaldības piedāvāto variantu, akcentējot, ka otra alternatīva dabai nodara vēl vairāk zaudējumus.
Straubergs arī norādīja, ka pašvaldība pat piedāvā tehniskos risinājumus, lai nenodarītu kaitējumu putniem, kas dzīvo aizsargājamajā teritorijā.
Trešdien Salacgrīvas pašvaldības vadība tiekas ar SM pārstāvjiem, lai pārrunātu dzelzceļa trases nākotni. Pašvaldības vadītājs ir gatavs arī sūtīt vēstuli valsts augstākajām personām, ja netiks rasts kompromiss. Tomēr, ja tiks atrasts kopīgs risinājums, pašvaldība neredz vajadzību tiesāties.