Ņemot vērā, ka uzņēmuma «Pasažieru vilciens» jauno elektrovilcienu vērienīgo iepirkumu joprojām izvērtē Finanšu ministrija (FM) un Satiksmes ministrija (SM), patlaban tas ir starpposmā starp pirmo un otro kārtu, aģentūrai LETA skaidroja «Pasažieru vilciena» vadītājs Andris Lubāns.
Jauno vilcienu iepirkumu joprojām vērtē SM un FM; bankas ieinteresētas finansējumā (27)
Viņš uzsver, ka projekts ir apjomīgs un komplicēts, kas var atstāt ietekmi ne tikai uz uzņēmumu, bet arī uz valsts budžetu un iespējamām ilgtermiņa saistībām. Līdz ar to izvērtēšanas process joprojām turpinās.
Attiecībā uz jauno vilcienu finansējumu esot liela interese ne tikai no vietējām komercbankām, bet arī no institucionālajām bankām. Patlaban esot Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankas un no Ziemeļu investīciju bankas kredītu komisiju lēmumi, ka tās ir gatavas finansēt projektu. Tas gan notikšot, bankām piedaloties iepirkuma procedūrā. Bankas finansējot un tad sekojot līdzi, vai process notiek atbilstoši to vadlīnijām. «Tātad finansējums visa projekta apmērā ir pieejams, un, ja būs otrā kārta, tad arī realizēsim šī finansējuma iespējas,» skaidroja Lubāns.
Kā ziņots, pēc saskaņošanas ar ministrijām pieciem pretendentiem tiks nosūtīti aicinājumi iesniegt piedāvājumus otrajai kārtai. No tā brīža, kad pretendentiem tikšot aizsūtīta iepirkuma dokumentācija - arī ar nolikumu, līguma projektiem un pielikumiem -, pretendenti sākšot gatavot piedāvājumu, un tam ir atvēlētas 75 dienas.
Uzņēmumā ir veiktas aplēses, un iepirkuma prognozētā summa ir aptuveni 200 miljoni eiro, balstoties uz «iepriekšējo praksi un šī brīža dzelzceļa mašīnbūves cenām». Aptuveni šādu summu būšot nepieciešams aizņemties, lai varētu apmaksāt vilcienu piegādi trīs gadu laikā.
«Pasažieru vilciena» iepirkumu komisija dalībai elektrovilcienu iepirkuma otrajā kārtā apstiprināja visus piecus pretendentus. Tie ir Spānijas uzņēmums «Patentes Talgo S.L» («Talgo»), Šveices uzņēmuma «Stadler» Polijas meitasuzņēmums «Stadler Polska Sp. z o.o.» («Stadler»), «Siemens AG» un «Sinara Group» Krievijas kopuzņēmums «Uraļskije lokomotivi», Spānijas uzņēmums «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.» (CAF) un Čehijas uzņēmums «Škoda vagonka a.s.».
Iepirkumā PV būtiski mainījis jaunā vilcienu iepirkuma nosacījumus, salīdzinot ar iepriekšējiem, un šajā iepirkumā vēlas iegādāties elektrovilcienus ar 400-450 pasažieru sēdvietām. Iepriekšējos iepirkumos PV vēlējās iegādāties vilcienus ar 250-270 sēdvietām.
Uzvarētājam būs jāpiegādā arī vilcienu uzturēšanai nepieciešamā dokumentācija un rezerves daļu fonds. Līguma darbības laiks paredzēts 36 mēneši.