Krievijas lidmašīnas aviokatastrofa Ēģiptē
31.oktobrī Sīnāja pussalā nogāzās Krievijas lidmašīna ar 217 pasažieriem un septiņiem apkalpes locekļiem.
«Dažas minūtes pēc pacelšanās mēs pazaudējām sakarus ar lidmašīnu, kas atradās ceļā uz vienu no Krievijas lidostām,» pavēstīja kāda aviācijas pārvaldes amatpersona.
Glābēji informē, ka lidmašīnas korpuss ir pilnībā iznīcināts, un aviokatastrofā, visticamāk, neviens nav izdzīvojis.
Ēģiptes Civilās aviācijas ministrija ziņo, ka lidmašīna brīdī, kad pazuda no radaru ekrāniem, atradusies 9500 metru augstumā.
Lai arī sākumā tika vēstīts par tehniskām problēmām, kas izraisīja lidmašīnas katastrofu, taču vēlāk, pēc ekspertīzēm, kļuva skaidrs, ka tas tomēr ir terorakts, jo lidaparātā tika atrastas spridzekļa paliekas.
Šo katastrofu ar sajūsmu uzņēma teoristiskais grupējums «Daesh», kuri to nosauca par atriebību Krievijai par tās uzlidojumiem Sīrijā.
Depresija un vēlme aiziet no dzīves, kas izdzēsa 150 dzīvību
24.martā Francijas dienvidos avarēja pasažieru lidmašīna «Airbus A320».
Avarējusī kompānijas «GermanWings» lidmašīna, kas lidojusi reisā no Barselonas uz Diseldorfu, veda 150 cilvēkus.
Vēlāk, veicot izmeklēšanu, atklājās šokējošas notikušā detaļas - lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics ieslēdzās pilota kabīnē, un apzināti samazināja augstumu, līdz lidaparāts ietriecās Alpos.
Lidmašīnas pilots, kurš tajā brīdī bija izgājis no kabīnes, līdz pat pēdējam brīdim izmisīgi centās atgriezties pilota kabīnē, lai novērstu katastrofu, taču tas bija nesekmīgi.
Vēlāk noskaidrots, ka Lubics cieta no depresijas, un šādi viņš vēlējās izdarīt pašnāvību, taču tā paņēma līdzi vēl 150 cilvēku dzīvības...
Pēc tam visā pasaulē aviokompānijas, arī «airBaltic», sāka rīkoties, lai izslēgtu šādus notikumus nākotnē. Tā, piemēram, viens no jauninājumiem ir tas, ka lidmašīnas pilota kabīnē vienlaicīgi jābūt diviem pilotiem, kā arī pilotiem ir jāiziet
stingrākas pārbaudes, pirms viņš tiks pielaists pie lidmašīnas vadīšanas.