Jūs tikāt nominēta par trīs lomām Jaunā Rīgas teātra izrādēs (Aspazija izrādē «Aspazija. Personīgi», Matrjona izrādē «Tumsas vara» un loma izrādē «Divpadsmit krēsli»). Kura no izrādēm paņēmusi visvairāk enerģijas?
Protams, tā ir Aspazijas loma izrādē «Aspazija. Personīgi», jo es nekad vēl nebiju spēlējusi tādu vēsturisku personību, par kuru latviešiem ir ļoti daudz dažādu priekšstatu - gan labu, gan sliktu, gan dažādu laiku ideoloģijas radītu. Tas bija ļoti nopietns darbs izpētīt un atrast to veidu, kā atveidot Aspaziju ar pietāti, bet tajā pašā laikā nebaidoties rādīt viņas ne pārāk simpātiskās šķautnes.
Jā, Aspazijas loma bija svarīgākā šajā gadā, bet es nevaru teikt, ka Matrjonas loma izrādē «Tumsas vara» nav man svarīga, jo tā bija sarežģīta ar to, ka tik spilgtā formā vienmēr ir jāpiedomā, lai nezūd saturs, savukārt izrādē «Divpadsmit krēsli» mums, trīs Odesas večiņām, svarīgākais ir savienoties vienā stāstā.
Runājot par Aspaziju, jo ir taču Raiņa un Aspazijas 150 gadu jubilejas gads, ko jaunu esat uzzinājusi par Aspaziju?
Es ļoti rūpīgi izlasīju daudz no pašas Aspazijas rakstītā, kas ir ļoti būtiski, lai uztvertu viņu. Sapratu, ka Aspazijas talants ir īpašs un spožs, es viņu iepazinu pilnīgi no jauna, bez aizspriedumiem, kādi varbūt padomju laikā ir valdījuši.
Šogad piedalāties interesantā režisora Gata Šmita iestudējumā «Faratjeva fantāzijas», kurā tēlo dažādu teātru aktieri. Kāda ir šī pieredze?