Nav saprotama un pieņemama situācija, kad notiekošajā noraugās skolotājs vīrietis un neiejaucas, proti, pieļauj šādu situāciju. Kas tas par pedagogu?
Jā, par to vispār nav runa. Viņam vajadzēja izsaukt policiju.
Jautājums - ko skolā dara šādi cilvēki?
To arī, protams, darba devējs izvērtēs. Ja klasē sākas savstarpēji apvainojumi... protams, lai paņemtu siksnu un ietu uz skolu, tā nav gluži tāda ikdienišķa vārdu pārmaiņa, kas starp meitenēm ir notikusi. Nereti ir tā, ka klase tomēr ir sadalījusies grupējumos. Eksistē savstarpējas cīņas par ietekmi par varu. Un tās ir pietiekami nežēlīgas. Nereti vieglāk ir izlikties to neredzam un ignorēt, jo skolotāji nezina, ko ar to iesākt. Mums ir arī vairāki gadījumi, kas ir diezgan traģiski beigušies, kad situācijas ir risinātas ar katru bērnu atsevišķi un nav bijis darbs ar visu klasi. Tas nav tā, ka skolotājs var vienu reizi ienākt, nostrostēt visus, pateikt, ka tas ir slikti.
Kā Latvija izskatās uz citu valstu fona vardarbības ziņā?
Pasaules veselības organizācija ir veikusi šādu pētījumu, šķiet, pirms nu jau vairākiem gadiem. Pēc šī pētījuma datiem, Latvija bija diemžēl vienā no pirmajām vietām arī vienaudžu vardarbības ziņā.
Vai vardarbība skolās pēdējo gadu laikā pieaug? Kādi ir biežākie konfliktu iemesli?
Pagājušā gada nogalē veicām aptauju skolās. Mums atbildēja vairāk nekā 250 izglītības iestādes. Tie bija pedagogi, skolas administrācija, kas sniedza atbildes. Tā bija anonīma anketa, tāpēc domāju, ka tā ir diezgan patiesa un nevienam nebija nekādas vajadzības iztēloties situāciju labāku, nekā tā ir.