17. un 18. oktobrī Rīgā, Jūrmalā un Tukumā notiks Latvijas rallija čempionāta sezonas noslēdzošais posms Rallijs Latvija 2015. Sacensības šogad notiks deviņpadsmito reizi, un tām būs ne vien plaša ģeogrāfija, bet arī kolorīts dalībnieku sastāvs, jo rallijam jau šobrīd pieteikušies divi rallija piloti no Japānas, kuri startēs četrkārtējā pasaules rallija čempiona, somu rallija leģendas Tommi Mäkinen komandas sastāvā.
Rallijs Latvija 2015 uzvarētājus noteiks sešās dažādās Latvijas un starptautiska mēroga sacensībās
Rallijs Latvija laikā skatītāji varēs vērot autosportistu cīņas par ieskaites punktiem piecu dažādu sacensību – Latvijas rallija čempionāta, Latvijas atklātā rallijsprinta čempionāta, Latvijas minirallija kausa izcīņas, Rallija supersprinta čempionāta, kā arī vēsturisko automobiļu regularitātes rallija – ieskaitēs. Turklāt, sacensībām Rallijs Latvija šogad būs gods uzņemt arī FIA Ziemeļeiropas zonas (NEZ) čempionāta finālposmu, piešķirot sacensībām arī starptautisku skanējumu. Šāda plaša un daudzveidīga programma skatītājiem sacensību divu dienu laikā dos lielisku iespēju novērtēt, cik dažādām tehniskajām prasībām atbilstoši tiek sagatavoti sporta automobiļi.
«Liels prieks, ka jau otro gadu pēc kārtas izdevies vienā nedēļas nogalē vienuviet pulcēt tik plašu sacensību veidu pārstāvju loku, kas skatītājiem ļaus novērtēt, cik dažādas var būt sporta automašīnas – no vēsturiskajiem spēkratiem, kuri atbilst tehniskajām prasībām, kādas bija aktuālas pirms dažiem gadu desmitiem, krietni jaunākiem minirallija auto, kas atbilst standartautomobiļu noteikumiem, līdz pat jaudīgākajiem un modernākajiem R5 klases automobiļiem.
Rallija sezona neizbēgami tuvojas tās izskaņai, tamdēļ liela nozīme būs sportistu vēlmei izcīnīt sev čempionu titulu, kas tiks noskaidroti tieši Rallijs Latvija laikā. Šobrīd čempioni ir zināmi vien trijās no vairāk kā divdesmit dažādu sacensību ieskaites klasēm, kas skatītājiem ļaus vērot aizrautīgu braukšanu visa rallija laikā!» par sacensībām stāsta Rallijs Latvija rīkotājs, biedrības RLV direktors Jānis Krastiņš.
Lai gan pilnpiedziņas ieskaites klasēs LRČ1 un LRČ2 čempiona titula ieguvēji jau noskaidroti – Tartu Rally laikā uzvaru sezonas kopvērtējumā sev nodrošināja Guntis Lielkājis / Vilnis Miķelsons (LRČ1) un Sīms Plangi / Mareks Sarapū (LRČ2), priekšpiedziņas klasē LRČ3 sezonas izšķirošais starts vēl tikai priekšā. LRČ noslēdzošajam posmam ir paaugstināta punktu norma, tādējādi par uzvaru rallijā un sezonas kopvērtējumā cīnīsies uzreiz trīs ekipāžas – pilotu Nikolaja Grjazina (77 punkti), Ralfa Sirmača (75) un Emīla Blūma (64) vadībā.
Tāpat tiks noskaidrots Latvijas rallija kausa ieguvējs RK1 klasē, kur līderpozīcijā ar 60 punktiem šobrīd atrodas Edgars Balodis / Inese Akmentiņa. Par 14 punktiem mazāk ir Mihaila Skripņikova / Alekseja Krilova ekipāžai, kura līdz šim ieguvusi 46 punktus. Tikmēr kausa ieguvējs RK2 klasē jau noskaidrots, un tā ir Kaspara Kaņepa-Kalniņa ekipāža, kurš šogad pārmaiņus startējis kopā gan ar Mārtiņu Žideņu, gan Ringoldu Bērziņu.
Līdz ar Rallijs Latvija finišu, tiks noteikti arī uzvarētāji komandu ieskaitē. Šobrīd augstākajā vietā ierindojas Sports Racing Technologies komanda, kas septiņu posmu laikā iekrājusi 177 punktus. Maksimālais punktu skaits, ko iespējams izcīnīt Rallijs Latvija laikā, ir 56, tādējādi, par čempioniem var kļūt arī ASRT Rally Team, kurai priekšā sarežģīts uzdevums – likvidēt 38 punktu deficītu. Tālākajās vietās ierindojušās LMT Autosporta Akadēmija (118 punkti), Vorobjovs Racing (107), Vāģi Racing (39) un Dynamic Sport (25).
Rallijam Latvija šogad ir gods uzņemt Ziemeļeiropas zonas (NEZ) rallija čempionāta finālposmu, tādējādi piesaistot īpašu starptautisku uzmanību. Atbilstoši sacensību tehniskajiem dokumentiem, NEZ rallija čempionāta kopvērtējumā tiks klasificēti tikai finālposmā startējušie dalībnieki. Turklāt, finālposma uzvarētājs saņems 30 ieskaites punktus. 4WD ieskaites klasē līderpozīcijā šobrīd ierindojies lietuvietis Vitauts Šveds, kurš līdz šim notikušo posmu laikā iekrājis 48 punktus. Tomēr, maksimāli pieejamais punktu skaits, kas tiks piešķirti šajās sacensībās, liek pieļaut, ka pie apstākļu sakritības, par čempionu var kļūt kāds no 16 pretendentiem. 2WD klases līderpozīcijā šobrīd atrodas ar Latvijas automobiļu federācijas licenci startējošais Nikolajs Grjazins, kuram astoņu punktu pārsvars pār tuvāko sekotāju. Tāpat, finālposma laikā tiks noskaidrota NEZ Nāciju kausa ieguvējs, kurā par ieskaites punktiem cīnās trīs piloti no trim NEZ čempionātu ieskaites grupām – 4WD, 2WD un Junior.
Intriģējošas cīņas solās būt arī Latvijas atklātā rallijsprinta čempionātā noslēdzošajā posmā. Čempionāta nolikums paredz, ka katra posma uzvarētājs, atkarībā no startējušo dalībnieku skaita, var izcīnīt līdz pat 100 punktiem. Turklāt, sezonas noslēdzošajā posmā tiek pielietots koeficients, paaugstinot maksimāli iegūstamo punktu summu līdz 150. Šādi, nevienā no četrām ieskaites klasēm – 1600, 2WD Open, 4WD, 4WD Open – čempions vēl nav zināms, un sezonas līderiem paredzamas spraigas cīņas, lai sezonu noslēgtu čempionu godā!
Latvijas minirallija kausa izcīņā lielākais punktu pārsvars, kādu izdevies iekrāt kādai no līderpozīcijām esošajai ekipāžai, sasniedz vien 31 punktus. Tā kā posma uzvarētājs iegūs līdz pat 100 punktiem, tad drošs par uzvaru kausa izcīņas kopvērtējumā šobrīd nevar būt neviens no dalībniekiem, un katram no tiem būs jāsabalansē ātra braukšana, kas vienlaicīgi ļautu arī droši sasniegt sacensību finišu un izcīnīt pietiekamu punktu skaitu, lai finišā celtu uzvarētāja kausu.
17. un 18. oktobra nedēļas nogale būs pieturas punkts arī Rallija supersprinta čempionātam, kuram šajā laikā notiks sezonas priekšpēdējais, no plānotajiem sešiem posmiem. Lai gan oktobrī vēl netiks kronēti jaunie čempioni, demonstrējot augstvērtīgu sniegumu Supersprinta Latvija laikā, tā dalībniekiem būs iespēja palielināt savu punktu bagāžu, lai pirms novembrī paredzētā finālposma iegūtu maksimālu pārsvaru pār tuvākajiem sekotājiem.