Visticamāk, ka Baltijas jūrā avarējušajai lidmašīnai «An-2» lidojuma laikā apstājies dzinējs, uzskata pieredzējis aviācijas speciālists Vidas Kaupelis.
Kas noticis ar otru Baltijas jūrā avarējušās lidmašīnas «An-2» pilotu?
Intervijā portālam «lrytas.lt» viņš norāda: «Visticamāk lidmašīnai apstājies dzinējs. Ir arī citi varianti. Iespējams, sabojājusies lidmašīnas vadības sistēma, kā rezultātā lidmašīna kļuvusi nekontrolējama un iegāzusies ūdenī».
Eksperts norāda, ja lidmašīna būtu uzsprāgusi gaisā, tad tās atlūzas mētātos ūdenī lielā rādiusā ap avārijas vietu. Tas pats būtu noticis, ja tā gaisā būtu saskrējusies ar kādu objektu. Izspēlējot dažādus iespējamos scenārijus, eksperts nonācis pie secinājuma, ka visticamāk, lidmašīnai apstājies dzinējs.Tam var būt dažādi iemesli. Iespējams, bijusi bojāta degvielas padeves sistēma, vai arī vainojams vairāku faktoru kopums.
Tāpat eksperts uzsver, ka lidmašīnas kabīnē atrastais pilots nav paspējis laicīgi evakuēties, jo to izdarīt no ūdeni nogrimušas lidmašīnas ir ļoti sarežģīti.
Neskaidrs ir jautājums, kādēļ piloti, apstājoties dzinējam, nesazinājās ar aviācijas satiksmes kontroles centru. Eksperts uzsver, ka, iespējams, signāls ir raidīts, taču tas nav saņemts.
Uz jautājumu, kur varētu atrasties otrs lidmašīnas pilots, eksperts atbildējis, ka iespējams, viņš nav saskatāms ar šobrīd glābēju rīcībā esošo aparatūru, jo atrodas grūti pārskatāmā lidmašīnas daļā. Tikpat labi iespējams, ka viņam izdevies evakuēties no lidmašīnas. Jāpiezīmē gan, ka avārijas apkārtnē netika atrastas nedz glābšanas laivas, nedz glābšanas vestes vai jelkādi citi priekšmeti no avarējušās lidmašīnas.