Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

Noskaidroti jauni apstākļi par «An-2» pazušanu virs Baltijas jūras (9)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Dmitry Terekhov, CC BY-SA 2.0

Gēteborgas lidostas direktors Kjels Bredfords Lietuvas portālam «lrytas.lt» pastāstījis, ka abi virs Baltijas jūras pazudušās lidmašīnas «An - 2» lidmašīnas piloti lidojuši ar lidaparātu, kas bija teicamā tehniskā kārtībā, turklāt viņiem līdzi bija vismaz 200 litru degvielas rezerve, vēsta Krievijas ziņu aģentūra «Regnum», atsaucoties uz Lietuvas medijiem.

«Viņi teica, ka viņiem ir pietiekoši daudz degvielas. Detaļas es nejautāju, bet zinu, ka daži simti litru bija,» norādījis Bredfords, tādējādi izslēdzot iespēju, ka lidmašīnai varētu būt beigusies degviela.

Bredfords labi pazīstot abus pilotus, tāpēc brīnās par notikušo. Viņš apstiprinājis, ka lidmašīna pēdējo reizi fiksēta jau Lietuvas teritorijā.

«Viss bija labi. Viņi bija labā garastāvoklī, jo lidoja mājup. Es pēc tam centos ar viņiem sazināties. Zvanīju vienam pilotam uz mobilo telefonu, taču tas bija atslēgts. Ļoti izbrīnījos, kad zviedru valodā izdzirdēju, ka telefona īpašnieks nav sasniedzams. Tūlīt mēģināju sazināties ar pilotiem ar radiosakaru palīdzību, taču tas neizdevās.Vērsos pie glābējiem».

Virs Baltijas jūras pazudušās lidmašīnas «An-2» pilotu tuvinieki nenolaiž rokas un dara visu iespējamo, lai viņu tuvinieki pēc iespējas ātrāk tiktu atrasti, vēsta Lietuvas mediji.

«Tagad jau vairs nav svarīgi, vai viņi ir dzīvi vai nē. Pats galvenais, lai viņi atgrieztos pie mums .Baltijas jūra nevar būt viņu kapa vieta,» norādījusi viena pazudušā pilota meita Brigota Mačulīte.

«Mums pats galvenais ir, lai atgūtu savus mīļos cilvēkus .Pat ja viņi ir miruši, mēs viņus vismaz varēsim apglabāt. Mēs nesamierināsimies ar to, ka Baltijas jūra kļūs par viņu kapu,» sacījusi Mačulīte, kura ir pārliecināta, ka meklēšanas teritorija būtu jāpalielina.

«Baltijas jūra, salīdzinot ar citām, ir tāda peļķe, to var pilnībā pārmeklēt,» sacījusi tuviniece.

Tikmēr bijušais Lietuvas prezidents Ronalds Pakss, kurš pats ir profesionāls pilots, «An-2» meklēšanas operācijas intensitāti nodēvējis pat «bezprecedenta necieņu pret Lietuvas pilotiem».

«Sašutums un kauns «Noziedzīga vienaldzība pret cilvēkiem,» Pēc viņa teiktā, Lietuva ir pierādījusi pilnīgu nespēju tikt galā ar ārkārtas situācijām jūrā, Paksa viedokli citē ziņu aģentūra «Regnum».

Pakss uzsvēris, ka šajā gadījumā visu nosaka laiks. Viņš kritizējis atbildīgo iestāžu reakciju un to, ka meklēšanā netika iesaistīti visi civilie un militārie spēki.

Kā ziņots, pirmdien atsākta virs Baltijas jūras sestdien vakarā pazudušās Lietuvas lidmašīnas «An-2» meklēšanas operācija.

Meklēšanas darbiem atvēlēta Lietuvas armijas Gaisa spēku lidmašīna «Spartan C-27J».

Operācijas vadība - Lietuvas Bruņoto spēku Jūras glābšanas darbu koordinācijas centrs - pēc palīdzības vērsusies arī pie Zviedrijas un Latvijas.

Latvijas Nacionālajos bruņotajos spēkos aģentūra LETA noskaidroja, ka, atsākot «An2» meklēšanu, Lietuva ir lūgusi Latvijai sniegt atbalstu meklēšanas darbos.

Gaisa spēku aviācijas bāzes helikopters «Mi-17» atsāka meklēšanu, taču pēc plkst.21 darbus pirmdien beidzis.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu