Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

Eksperts par virs Baltijas jūras pazudušo «An-2»: Varbūt lidmašīnu kāds notrieca (5)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Grzegorz Jereczek, CC BY-SA 2.0

Sestdien virs Baltijas jūras pazudušās Lietuvas lidmašīnas «An-2», tā dēvētā kukuruzņika, meklēšanas darbi pārtraukti, ziņo Lietuvas glābšanas dienesti.

Lietuvas Jūras spēku kuģi, kas pazudušo lidmašīnu meklēja kopš sestdienas, atgriezušies ostā, atsaucoties uz Lietuvas Aizsardzības ministriju, vēsta Lietuvas tīmekļa medijs «Delfi.lt».

Meklēšanu pārtraukusi arī Lietuvas Gaisa spēku lidmašīna «L-410», kā arī Latvijas armijas helikopters «Mi-17», kas veica meklēšanas darbus Latvijas teritorijā.

Ar kuģiem un lidaparātiem pārmeklēta milzīga teritorija no Klaipēdas līdz Liepājai un vēl tālāk, sacīja Lietuvas Jūras spēku preses sekretārs Antans Brencs.

Nedz atlūzas, nedz eļļas laukumi, nedz glābšanas laiva, kurā varētu būt piloti, nedz arī paši cilvēki nav atrasti, viņš atzina.

«Mēs izdarījām visu, ko varējām, cik mums to atļāva laika apstākļi,» uzsvēra Brencs.

Lidmašīna bija ceļā no Gēteborgas uz Klaipēdu. Piloti pēdējo reizi sazinājušies ar Palangas lidostu sestdien plkst.16.16. Bija paredzēts, ka lidmašīna ieradīsies Klaipēdas lidostā plkst.17.20.

«Arī tas, ka mēs ziņojumu saņēmām tika plkst.18, bet nosauktās koordinātas bija fiksētas plkst.16.16, meklēšanas darbus nesekmēja. Tas bija 97 jūras jūdžu attālumā no Palangas. Mēs domājām, ka līdz pazušanai lidmašīna vēl lidoja Klaipēdas virzienā, tāpēc glābšanas kuģi meklēšanas laikā nebrauca pilnā ātrumā,» skaidroja amatpersona.

Turklāt ir maz ticams, ka piloti, ja viņi būtu nokļuvuši ūdenī, vēl būtu dzīvi. Ūdens temperatūra Baltijas jūrā nepārsniedza astoņus grādus. Šādā ūdenī cilvēka ķermenis pārmērīgi atdziest trīs stundu laikā. Pat ja cilvēkam ir hidrotērps, viņš var izdzīvot tikai dažas stundas ilgāk.

Tika pieļauts, ka piloti varēja paspēt piepūst glābšanas laivu un atrasties tajā. Tomēr arī laivā šādos laika apstākļos diennakts laikā cilvēks var nosalt.

Lauksaimniecības aviācijas uzņēmuma «Klaipedos Avialinijos» lidmašīnā bija divi piloti, pasažieru tajā nav bijis, sacīja Lietuvas civilās aviācijas administrācijas direktora vietnieks Alvids Šumsks.

Piloti, kas vadīja lidmašīnu, bija vieni no pieredzējušākajiem šīs klases lidmašīnu vadītājiem, norādīja Šumsks.

Lidmašīna sestdien jau atradusies Lietuvas gaisa telpā, kad ar to notikusi pēdējā sazināšanās. Pēc tam lidmašīna pazudusi.

Uzņēmums šo 1981.gadā Krievijā ražoto lidmašīnu iegādājies Zviedrijā, un pilotiem tā bija jānogādā Lietuvā.

Pilotiem Ādolfam Mačulim un Alvidam Selmistraitim bijusi 40 gadu darba pieredze, apliecināja lidsabiedrības «Klaipedos Avialinijos» direktors Viktors Šišņauskis.

«Zinu, ka viņi bija Lietuvas gaisa telpā, ka viņi sazinājās ar Palangas lidostu, bet pēc tam signāls pazuda. Varbūt lidmašīnu kāds notrieca, varbūt vēl kaut kas. Bet tehniski tā bija kārtībā,» uzsvēra lidsabiedrības direktors.

Pirmdienas pusdienlaikā atsākta virs Baltijas jūras sestdien vakarā pazudušās Lietuvas lidmašīnas "An-2" - "kukuruzņika" - meklēšanas operācija, pavēstīja Lietuvas armijas pārstāvji.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu