Dīzeļvilcienu modernizācijas procesā iespējama būtiska aizkavēšanās - iepirkuma līguma parakstīšanas tiesības ieguvusī pilnsabiedrība «DMU vilcieni», kurā ietilpst AS «Rīgas vagonbūves rūpnīca», AS «Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca» un AS «VRC Zasulauks», nespēj iekļauties līgumā paredzētajos termiņos, akciju sabiedrība «Pasažieru vilciens» (PV) aktuālajā projekta atskaites posmā informējusi Satiksmes ministriju (SM), portāls «Apollo» uzzināja PV.
PV paredz dīzeļvilcienu modernizācijas procesa būtisku aizkavēšanos (32)
PV vairākkārtēji brīdinājusi izpildītājus par juridiskām un finansiālām sekām līguma termiņa būtiska kavējuma gadījumā.
«Atbilstoši līgumā noteiktajam grafikam seši dīzeļvilcienu sastāvi ir nodoti modernizācijas procesa uzsākšanai. Pirmā modernizētā sastāva nodošana ekspluatācijā tika gaidīta jau šī gada februārī. Ar šo termiņu rēķinājāmies, gan plānojot PV darbu, gan ES līdzfinansējuma izmantojumu. Pašlaik esam ieviesuši vairākus ārkārtas pasākumus, lai situāciju stabilizētu un ar pārējiem vilcieniem spētu nodrošināt nemainīgu esošo vilcienu kursēšanas grafiku. Pilnsabiedrības «DMU vilcieni» kavēšanās uzņēmumam jau ir sagādājusi papildu izmaksas,» uzsver PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.
Dīzeļvilcienu modernizācijas process ir ļoti būtisks uzņēmuma attīstībai, kā arī pasažieru ērtību un drošības palielināšanai. Līdztekus virknei funkcionālu uzlabojumu, modernizācijas rezultātā paredzēts samazināt dīzeļvilcienu energoresursu patēriņu un uzturēšanas izmaksas. No kopējā projektam nepieciešamā finansējuma, kas sasniedz 21,98 miljonus eiro, 13 miljoni eiro piesaistīti kā Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums. Uzņēmēju kavēšanās ar līgumsaistību izpildi rada riskus ES līdzfinansējuma saņemšanai pilnā apjomā.
«No PV puses līguma nosacījumi pildīti savlaicīgi un precīzi - laikus veikti līgumā paredzētie avansa maksājumi, kā arī savlaicīgi nodrošināta vilcienu sastāvu nodošana izpildītājam. Vairākkārt esam brīdinājuši izpildītāju par neiekļaušanos termiņos un no tā izrietošām sekām. Redzot, ka līgumsaistības no piegādātāja puses netiek pildītas, mēs uzsākām pastiprinātu līguma izpildes uzraudzību. Aprēķinātā soda nauda uz šo brīdi sasniedz vairākus simtus tūkstošus eiro, taču joprojām nav pārliecības par termiņiem, kuros vilcienus saņemsim,» komentē Lubāns.