Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

«Jay Z» jaunais bizness cieš neveiksmi (5)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Reuters/Scanpix

Amerikāņu repera «Jay Z» martā atklātā mūzikas straumēšanas pakalpojuma «Tidal» mobilā aplikācija izkritusi no 700 visvairāk lejupielādēto «iPhone» aplikāciju saraksta.

Lai arī martā jaunais pakalpojums tika atklāts ar lielāko popmūzikas zvaigžņu piedalīšanos, jau sākušās tā pirmās likstas.

«Tidal» tika izveidots kā alternatīva tādiem straumēšanas pakalpojumiem kā «Spotify» un «Pandora». Veidotāji solīja, ka 75% no ieņēmumiem tikšot novirzīti izpildītājiem, kamēr līdzīgi pakalpojumi atdod mūzikas autoriem tikai 50% no ieņēmumiem.

Atšķirībā no konkurentiem, «Tidal» piedāvā tikai maksas abonementu.

«Mums nepatika virziens, kādā dodas mūzika, tāpēc nolēmām iesaistīties un izmainīt pastāvošo sistēmu. Mēs atbalstām godīgu tirdzniecību,» sacīja «Jay Z». Preses konferencē piedalījās dziedātāja Madonna, reperis Kanje Vests, franču elektroniskās mūzikas duets «Daft Punk», R&B dziedātāja Ališa Kīza, rokmūziķis Džeks Vaits, grupas «Coldplay» līderis Kriss Mārtins, repere Nikija Mināža, dziedātāja Riana un citi mūziķi, kam pieder uzņēmuma daļas.

Kaut arī Vests pirms aplikācijas iznākšanas bija starp tās lielākajiem atbalstītājiem, tagad viņš izdzēsis visus tvītus par «Tidal», kā arī atteicies no zilas krāsas lietotāja attēla, ar kuru izrādīja atbalstu pakalpojumam.

«Tidal» biznesa modeli kritizējuši tādi mūziķi kā Lilija Allena, Markuss Mamfords un grupas «Death Cab For Cutie» dalībnieks Bens Gibards.

«Pirmkārt, par «Tidal» ir jāmaksā,» raksta mūzikas kritiķis Bobs Lefšecs. «Tāpēc tas ir miris tajā pašā brīdī, kad tiek atklāts. Gluži tāpat kā «Apple» jaunais mūzikas pakalpojums. Jo cilvēkiem patīk visu dabūt lēti. Viņi mīl savu naudu vairāk par iecienītākajiem mūziķiem.»

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu