Topā pārbaudītas un iecienītas vērtības
Arī šī gada pirmā puse liecina, ka Latvijas lietotu automobiļu zīmolu tops nav piedzīvojis izmaiņas.
VW ar 16,5% tirgus daļu ir pirmajā vietā, Volvo ar 14,4% otrajā vietā un Audi ar 13,5% trešajā, kam seko BMW ar 11,7% tirgus daļu.
Šo četru zīmolu dominance ir iespaidīga - šie zīmoli sastāda vairāk nekā pusi (56%) no visiem importētajiem automobiļiem. Modeļu topā ir praktiski tie paši automobiļu modeļi ar divām izmaiņām – Opel Astra ir pametusi populārāko importēto automobiļu topu un devusi vietu Volvo flagmanim XC90, kas pagājušajā gadā no TOP10 bija pazudis. Otra izmaiņa ir nedaudz izmainījušās pozīcijas topā. Pārsteidzošu izrāvienu no piektās uz otro vietu ir uzrādījis VW Golf.
Populārākie lietotie vieglo pasažieru automobiļu modeļi (M1) - 2018. gada janvāris - jūnijs
Rietumeiropai ir konkurence
Jau tik ierastajam automobilim no Rietumeiropas sāk parādīties konkurence – Zviedrija, Dānija, Igaunija u.c. vēl nesen ne tik populāras auto iegādes valstis. Tiesa gan, auto no Dānijas un Zviedrijas ir vieni no visbiežāk odometru manipulācijai pakļautajiem automobiļiem, jo tikai ar lielu nobraukumu tie Latvijas iedzīvotājam ir pa kabatai. Stabils auto iegādes kanāls vēl joprojām ir Vācija, kas sastāda 48% no visiem importētajiem spēkratiem, otrā vietā ir Francija vairs tikai ar 10%.
Dīzeļdegvielas dominance palielinās
Kamēr jaunu automobiļu pircēji biežāk izvēlas auto ar benzīna dzinēju, tikmēr lietoto automobiļu pircēji arvien vairāk pērk dīzeļus. Ar dīzeļdzinēju aprīkoti ir vairāk nekā 85% no ievestajiem automobiļiem, kas ir par 3,4 procentpunktiem vairāk nekā pērn. Šī gada pirmajā pusē ir reģistrēti 22 lietoti elektromobiļi, kas ir par 5 vienībām vairāk nekā pērn, tādējādi uzrādot 47% piegumu lietotu elektromobiļu reģistrācijās. Populārākie ir bijuši Nissan Leaf ar pieciem reģistrētiem automobiļiem, kam seko Citroen C-Zero ar 4, un trešajā vietā ir BMW i3 un Tesla Model S ar 3 spēkratiem no katra zīmola.