Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Eksperts: Lubics pāragri atzīts par vainīgo (27)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Reuters/Scanpix

Čikāgā bāzētās aviokompānijas «Indigo Aerospace» vadītājs un aviācijas eksperts Mets Andersons vēstulē britu medijam «Financial Times» norādījis, ka izmeklētāji «Germanwings» aviokatastrofas lietā ir izdarījuši pārsteidzīgus secinājumus, jo katastrofu varētu būt izraisījis cits iemesls, vēsta ārvalstu mediji. 

Andersons uzskata, ka lidmašīnas aviokatastrofā varētu būt vainojama hakeru darbība, un lidmašīnas datori varēja būt uzlauzti vēl pirms lidojuma, iestatot lidmašīnas nosēšanos Francijas Alpos. Viņš norādījis, ka izmeklētāji vēlas pēc iespējas ātrāk atrisināt šo lietu, nemaz neiedziļinoties notikušajā.

«Tas varētu būt viens no gadījumiem, kad negadījumā varētu būt vainojami hakeri. Viņi varēja ielauzties lidmašīnas vadības kontroles un navigācijas sistēmās ar atsevišķas programmatūras palīdzību. Piemēram, militārajos lidaparātos nav iespējams neko uzlauzt, jo tur ir lielas aizsardzības sistēmas – savukārt civilo lidaparātu elektroniskās sistēmas ir ļoti viegli uzlaužamas,» saka Andersons.

Aviācijas eksperts arī uzskata, ka publiskajā vidē avarējušās lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics pāragri ir atzīts par vainīgu, jo izmeklētāji un prokuratūra tā arī nav nākusi klajā ar gala slēdzienu, kurš tieši ir vainojams katastrofā.

«Publiskajā vidē būtu jāsagaida galvenais izmeklētāju slēdziens. Tas, kas pašlaik medijos ir redzams – tās ir spekulācijas. Manuprāt, nevar izdarīt secinājumu pēc tā, kas dzirdēts tā dēvētajās «melnajās kastēs», ja tās bijušas bojātas. Šiem ierakstiem nevar pilnībā uzticēties. Tādēļ ir jāveic profesionālu un neatkarīgu izmeklēšanu, kas arī noskaidros īsto katastrofas cēloni,» norāda Andersons.

Pēc aviokatastrofas Eiropas gaisa satiksmē ir ieviestas izmaiņas – turpmāk pilots nevarēs palikt viens pilota kabīnē, un tajā obligāti būs jābūt otram cilvēkam. Andersons savā vēstulē raksta, ka šāds solis nāks tikai par sliktu aviācijas nozarei, un «ir saprotams, kādēļ vairāk nekā 40 000 pilotu ir kritizējuši šādus drošības pasākumus».

Andersons vēstuli noslēdz norādot, ka, nevar izslēgt to, ka Lubics ir apzināti nogāzis lidmašīnu, taču viņš vairāk tic versijai, ka lidmašīnas datorsistēmas bija uzlauzuši hakeri.

««Airbus A320» lidmašīna ir ļoti datorizēta. Ļoti iespējams, ka datorsistēmas bija uzlauztas, tādējādi neļaujot pilotam pārņemt kontroli pār lidaparātu,» saka Andersons piebilstot, ka ASV reiz zaudēja bezpilota lidaparātu – tas palicis nekontrolējams un izlidojis ārpus ASV spēku teritorijas robežām.

Kā uzsver eksperts, tas noticis, jo bezpilota lidaparāta sistēma bija uzlauzta, un to izdarījuši hakeri. Tāpat hakeri itin viegli var uzlauzt ikvienas pasažieru lidmašīnas datorsistēmas un izmainīt lidmašīnas lidojuma virzienu.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu