Repa magnāts «Jay Z» pirmdien laida klajā mūzikas straumēšanas pakalpojumu «Tidal», ko atbalstīja lērums popmūzikas zvaigžņu.
«Jay Z» atklāj mūzikas straumēšanas pakalpojumu «Tidal» (5)
Preses konferencē piedalījās dziedātāja Madonna, reperis Kanje Vests, franču elektroniskās mūzikas duets «Daft Punk» un citi mūziķi, kam piederēs uzņēmuma daļas.
Kā jau ziņots, «Jay Z» šogad iegādājās zviedru kompāniju «Aspiro», kuras sastāvā bija «Tidal».
Atklāšanas pasākumā R&B dziedātāja Ališa Kīza lika noprast, ka daži mūziķi varētu izlaist jaunu mūziku tikai «Tidal», bet ne citos mūzikas straumēšanas pakalpojumos. »«Tidal» kultivē tādu skaņu biznesa uzņēmumu, kas veicina mūsu industrijas veselīgumu un ilgtspēju visā pasaulē,» viņa teica. «Mēs uzskatām, ka fanu, mūziķu un industrijas interesēs ir tas, lai tiktu saglabāta mūzikas vērtība un nākotnē mums būtu veselīga un spēcīga mūzikas industrija.»
«Tidal» reklāmas video mūziķi nopeļ vārdā nenosauktus uzņēmumus, kas pret viņiem izturoties kā precēm. «Viņi ir kurjeri, mēs esam mākslinieki. Nezin kāpēc tas mainījās, un mēs palikām otrajā plānā,» sacīja Madonna.
Jaunajā straumēšanas pakalpojumā darbosies «Jay Z» sieva Bejonsa, rokmūziķis Džeks Vaits, grupas «Coldplay» līderis Kriss Mārtins, repere Nikija Mināža un dziedātāja Riana.
Mūzikas straumēšana pagājušogad pirmoreiz apsteigusi CD pārdošanas apjomus.
Populārākais straumēšanas pakalpojums «Spotify» apgalvo, ka tam esot 60 miljoni lietotāju, no kuriem 15 miljoni izvēlējušies maksas abonementu par 9,99 ASV dolāriem (9,2 eiro) mēnesī. «Tidal» nebūs iespējams klausīties par brīvu, un tā abonementa cena būs 19,99 dolāri (18,4 eiro) mēnesī, taču neilgu laiku pēc iznākšanas būs pieejams lētāks abonements par 9,99 dolāriem ar vienkāršākām funkcijām.
«Tidal» straumēs 1411 kilobitus sekundē, kamēr «Spotify» maksas abonentiem tiek piedāvāti tikai 320 kilobiti sekundē. Tas nozīmē, ka «Tidal» nodrošinās augstāku skaņas kvalitāti.