No janvāra ir atvērts brīvais elektroenerģijas tirgus, un tas ietekmē visus iedzīvotājus, kuri izmanto elektroenerģiju. Lai gan iepriekš uzņēmums AS «Latvenergo» ir informējis sabiedrību par jaunās kārtības ieviešanu un norisi, klientu vidū ir vairāk jautājumu nekā atbilžu, tādēļ uzņēmumā skaidro atbildes uz vairākiem būtiskiem jautājumiem.
«Latvenergo» vieš skaidrību par jauno norēķinu sistēmu (180)
Vairāki «Latvenergo» klienti pauduši bažas, ka jaunā norēķinu sistēma ir domāta, lai varētu manipulēt ar aprēķiniem par labu piegādātājiem. «Latvnenergo» pārstāve Sandra Vējiņa norāda, ka tirgus situācijā klients norēķinās par vairākiem atsevišķiem pakalpojumiem - elektrību, sistēmas pakalpojumiem un obligātā iepirkuma komponentēm (OIK).
Klienta ērtību labad šo pakalpojumu apmaksa tiek apvienota vienā rēķinā, bet tos sniedz dažādi pakalpojumu sniedzēji - tirgotājs un AS «Sadales tīkls».
«Līdz tirgus atvēršanai maksājumu par elektroenerģiju klienti aprēķināja, sareizinot tarifa cenu ar patērēto kilovatstundu daudzumu. Taču tirgus apstākļos situācija mainās: kopējo maksājumu par elektrību veido vairākas komponentes – maksa par elektroenerģiju un tās tirdzniecību, maksa par sistēmas pakalpojumiem (piegādi), obligātās iepirkuma komponentes, PVN. Kopējais elektrības maksājums ir jāaprēķina kā atsevišķo komponenšu summa. Regulētās elektrības maksājuma komponentes (t.i. sistēmas pakalpojumi, OIK, PVN) var mainīties, un ikmēneša maksājuma aprēķins jāveic atbilstoši aktuālajiem tarifiem,» skaidro Vējiņa.
Tādējādi tirgus apstākļos vairāk netiek saglabāta līdzšinējā norēķinu kārtība, kad klients pats aprēķina savu maksājuma summu. Tāpēc turpmāk maksājumu summu aprēķinās elektroenerģijas tirgotājs un nosūtīs klientam informāciju par to, neatkarīgi no tā, vai tas ir izlīdzinātais maksājums, vai ikmēneša rēķins.
Tāpat daudzi klienti sūdzējušies, ka «Latvnenergo» klientu centrs nav sazvanāms, kā arī nav pieejama uzņēmuma mājasalpa.
«Atvainojamies par to, ka šajās dienās nācies uz savienojumu gaidīt ilgāk. Tas saistīts ar to, ka janvāra beigās bija ļoti liela klientu aktivitāte, jo vēl klienti maksāja pēc vecajiem principiem, taču pēdējās dienās daudzi vēlējās telefoniski sazināties par norēķiniem pēc tirgus principiem. Sagaidāms, ka klientiem svarīgie jautājumi tuvāko nedēļu laikā tiks pilnībā sakārtoti, un turpināsim klientu apkalpošanas normālu režīmu,» saka Vējiņa.
Runājot par piekļuvi mājaslapai, tiek uzsvērts, ka janvāra pašās beigās sākās visu klientu līgumu pārveide - regulētie līgumi tika pārveidoti par tirgus līgumiem, un šī procesa laikā bija brīži, kad bija apgrūtināta piekļuve portālam «e-Latvenergo».
Ļoti daudzi klienti pauduši sašutumu, ka viņiem līgumā ir paredzēts tā saucmais momentrēķins, taču tas nav pieejams. «Latvenergo» pārstāve skaidro, ka tad, kad tiks pabeigta līgumu pārveide, arī momentrēķins būs pieejams. Pagaidām šis pakalpojums nav pieejams saistībā ar procesiem ar loģisku secību.
Jautāta, kas notiks ar klientiem, kuri līdz 3.februārim nav paspējuši iesniegt rādījumus par elektroenerģiju, Vējiņa atbild, ka klientiem, kuriem norēķinu metode paredz skaitītāju rādījumu nodošanu, to varēs izdarīt līdz februāra vidum. Ja klientam neizdodas nodot skaitītāja rādījumu, to var izdarīt ar e-pasta starpniecību. Atliek rādījumus nosūtīt e-pastā «klientu.serviss@latvenergo.lv». Maksājumus klients varēs veikt bez kavējuma maksas.
Tiek atgādināts, ka, ja klientam ir Izlīdzinātais maksājums, kā arī, ja ir uzstādīts viedais skaitītājs - skaitītāja rādījumi NAV jānodod!