Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

PV nesteidzas ar elektrovilcienu iepirkumu (11)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ieva Lūka/LETA

Šī gada pirmajā pusē ekspluatācijā tiks nodoti pirmie modernizētie AS «Pasažieru vilciens» (PV) dīzeļvilcieni, savukārt ar elektrovilcienu iepirkumu uzņēmums nesteidzas, šorīt LNT raidījumā «900 sekundes» teica PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

PV vadītājs atklāja, ka modernizēti tiek seši dīzeļvilcienu sastāvi.

Savukārt skandalozajā elektrovilcienu iepirkumā Kohēzijas fonda līdzekļi neesot pieejami, atklāja Lubāns, tāpēc uzņēmumam nauda esot jāaizņemas un par iespējami izdevīgākiem noteikumiem. Arī vilcienu būvētājiem pašreizējā pasaules ekonomiskā situācija esot gana sarežģīta, tāpēc PV gaidot brīdi, kad veikt iepirkumu.

Jau rakstīts, ka pie visu vilcienu sastāvu kapitālā remonta un atjaunināšanas darbiem strādās pilnsabiedrības uzņēmumi AS «VRC Zasulauks», AS «Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca» un AS «Rīgas Vagonbūves rūpnīca», kuri vienotā piedāvājumā uzvarēja dīzeļvilcienu modernizācijas iepirkumā. Vilcienu kalpošanas termiņš tiks pagarināts par 20 gadiem.

Vilcienu modernizācija tiek veikta par 21,978 miljoni eiro. Kopumā tiks modernizēti pieci trīs vagonu sastāvi un viens četru vagonu dīzeļvilciens, kopā 19 vagoni. 2015.gada novembrī plānota pēdējā sastāva saņemšana no iepirkuma uzvarētājiem.

Jau rakstīts, ka PV šogad plāno veikt iepirkumu par jaunu vilcienu iegādi, taču gala lēmums nav pieņemts, jo patlaban vēl tiek izskatīti dažādi risinājumi un iespējas, ņemot vērā visus juridiskos un finansiālos aspektus jaunu vilcienu iegādei.

Kā ziņots, AS «Pasažieru vilciens» jaunā valde pērnā gada jūlijā pieņēma lēmumu pārtraukt vilcienu nomas iepirkuma procedūru, jo tās turpināšana neatbilst uzņēmuma interesēm un finansiālajām iespējām.

Šī bija jau otrā reize, kad neizdevās iecere konkursā tikt pie jauniem vilcieniem. Pirms tam, 2012.gada aprīlī, «Pasažieru vilciens» un Spānijas uzņēmums «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles» (CAF) parakstīja līgumu par jaunu vilcienu piegādi Latvijai. Vēlāk tika konstatēts, ka Nila Freivalda vadītās «Pasažieru vilciena» valdes parakstītais līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam, kādēļ var tikt apdraudēta Eiropas Savienības fondu finansējuma saņemšana šim darījumam. Taču par līguma grozījumiem ar CAF vienošanās netika panākta. Neveiksmīgajā vilcienu iepirkumā neizmantoto Kohēzijas fonda finansējumu valdība pārdalīja par labu citiem ar dzelzceļu saistītiem projektiem.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu