Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

«Iespējamā misija» aicina sabiedrībā zināmus cilvēkus iedvesmot skolēnus (13)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Arī šogad no 2. līdz  6. februārim norisināsies «Iespējamās misijas» akcija «Iedvesmo mācīties!», kuras ietvaros vairāk nekā 20 atzītākie savas jomas profesionāļi, tostarp arī Izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile, dosies uz kādu no Latvijas skolām, lai tur iejustos skolotāja godā. Skolēniem šī ir lieliska iespēja mācīties no dažādu jomu profesionāļu pieredzes un izprast teorētisko zināšanu praktisko pielietojumu darba vidē.

«Iespējamās misijas» programmas direktors Mārtiņš Kālis pastāstīja: «Šī akcija norisinās jau 6. reizi un ir kļuvusi par spēcīgu tradīciju, kas palīdz reālo dzīvi ienest Latvijas skolās. Skolēni satiek un iepazīst cilvēkus, kuri savā jomā ir daudz sasnieguši. Viesi ne tikai vada stundas, bet arī stāsta par to, kāda nozīme viņu sasniegumos ir bijusi skolas gadiem un izglītībai. Tas iedvesmo mācīties!»

Šogad uz Iespējamās misijas sadarbības skolām Rīgā, Dobelē, Jūrmalā, Tukumā, Siguldā un citās Latvijas pilsētās dosies tādi sabiedrībā zināmi cilvēki kā žurnālisti Jānis Geste un Kārlis Streips, TV raidījumu vadītājs Renārs Zeltiņš, Latvijas Universitātes rektors Mārcis Auziņš, kvantu fiziķis Vjačeslavs Kaščejevs, sportists Madars Apse, mūziķi Ilga Reizniece un Jānis Šipkēvics, kā arī citi savas jomas speciālisti un profesionāļi. Trešdien, 4. februārī, Rīgas 22. vidusskolas 7. klases skolēniem matemātikas stundu vadīs Izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile.

Savukārt pirmdien, 2. februārī Dobeles Valsts ģimnāzijas 11. klasei komerczinību stundu vadīs «Swedbank» valdes loceklis Reinis Rubenis: «Mācīšanās nebeidzas skolas vai augstskolas izlaidumā, un tā ir ilūzija, ka noteikts amats vai labklājības līmenis nodrošina laimi. Tomēr zināšanas par notiekošo – pasaulē, ekonomikā vai skolas mācību stundā – padara dzīvi daudz interesantāku, turklāt palīdz labāk izprast sevi un to, ko gribēsi darīt nākotnē.»

Akcijas dalībnieki caur savu personīgo piemēru parāda – lai sasniegtu mērķi, ir svarīgi ne tikai to apzināties, bet arī aktīvi darboties ceļā uz vēlamo rezultātu.

Izdevniecības Ir galvenā redaktore Nellija Ločmele Iespējamo misiju uzskata par jaudīgu rīku Latvijas izglītības sistēmas uzlabošanai. Viņa ar Olaines 1. vidusskolas 11. klases skolēniem runās par to, kā atpazīt uzticamu un neuzticamu saturu medijos. Viņa uzsver: «Mediji lielā mērā veido priekšstatu par pasauli mums apkārt. Mēs neēdam iepuvušu maizi, bet diemžēl atšķirt iepuvušu informāciju ir grūtāk. Uzskatu, ka tas jāmāca jau skolā, tāpēc runāšu ar jauniešiem par to.»

Agnese Kleina, grāmatžurnāla «Benji Knewman» galvenā redaktore, kura pasniegs mācību stundu par modes mārketingu Rīgas Tūrisma un radošo industriju tehnikumā, stāsta, ka pati labi atceras savas izjūtas skolas laikā: «Apjukums un jautājumi par savu nākotni, uz kuriem nav atbildes. Protams, katram pašam jāatrod un jānoiet savs ceļš, tomēr, ja es varu dalīties ar ceļazīmēm, tad man tas ir jādara.»

Savukārt Inese Zandere, kura kā bērnu literatūras autore un izdevēja, skolās ar bērniem tiekas regulāri uzsver, ka: «Personiska saskarsme patiešām iedvesmo – turklāt abas puses. «Dzīvs rakstnieks» ir viens no labiem tiltiem uz grāmatu.» Par programmu viņa saka: «Iespējamā misija darbojas jau pietiekami ilgi, un mani novērojumi ir, ka jaunie skolotāji, misijas dalībnieki, ir pamazām izveidojuši ap sevi tādu progresīvas aktivitātes zonu, kas nu jau spēj ietekmēt priekšstatu par to, kādai mūsdienās jābūt skolai. Un es ar viņiem solidarizējos.» Šoreiz dzejniece viesosies Ozolnieku vidusskolas 6. klasē.

Akcijas stundu kalendāru skatīt šeit

Paralēli akcijai, līdz 3. martam turpinās pietikšanās «Iespējamās misijas» izglītības programmai, kur aicināti pieteikties dažādu specialitāšu zinoši un mērķtiecīgi pēdējā kursa studenti, augstskolu absolventi un jaunie profesionāļi, kuri vēlas kļūt par iedvesmojošiem skolotājiem un nākotnes līderiem, ietekmēt sabiedrības nākotni un vienlaikus sekmēt personīgās karjeras izaugsmi.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu