«Kā jūtat, nav viegli tikt galā ar dzīvu varoņkonstrukciju, kura ir neaizstājama propagandas un ticības lietās. Šajā «varoņlietā» iespējams saskarties ar daudzām propagandas niansēm,» skaidro profesore.
Jautāta, vai ar Latvijas sabiedrību ir viegli manipulēt, Lasmane norāda, ka par to vajadzīgs pētījums, kura viņai nav. Cilvēki Latvijā ir ļoti dažādi un viņi izmanto dažādus atšķirīgus medijus. Ir cilvēki, kuriem ir sava racionāli pamatota pārliecība, kuri spēj nošķirt propagandu no patiesības. Daļai cilvēku, diemžēl, pieder vien aizgūta ticība vai, precīzāk, lētticība. Tas tā - no mūsu skatu punkta, ne no viņu pašsapratnes. Viņa atceras kādu medicīnas zinātnieku, kurš emocionāli aizstāvējis Lemberga fiktīvo premjera kandidatūru un iestājies pret sorosītiem. Nav noslēpums, ka viņa vienīgā abonētā un lasītā avīze bijusi «Neatkarīgā Rīta Avīze».
«Daļa cilvēku politikā meklē izklaidi, un medijiem ir ko piedāvāt – jau minētais Ventspils krāšņums, tagad arī «Suņu būdas» cilvēciskās komēdijas. Daļai iedzīvotāju dzīvi izdaiļo ne tikai lielveikalu krāšņums bet arī izklaidējošie politiķi. Tā ka var droši teikt - sabiedrība ir neviendabīga, tā pieprasa daudzveidību arī izklaidē,» saka Lasmane.
Turpinot tēmu par anonīmajiem komentāriem un «gānīšanos» internetā, profesore stāsta, ka internets dod iespēju pat tam bailīgākajam un nevarīgajam «noslēpties aiz anonimitātes vairoga» un izteikt savas vai citu domas, neuzņemoties par tām nekādu atbildību.
«Viņš teiks daudz asāk, brutālāk un nejēdzīgāk, nekā tad, kad viņam būtu jāatklāj sava identitāte ar savu publiskoto vārdu. Jūsu minētā politiķe [Inga Priede] atklāti pateica savu politnekorekto viedokli publiski, un ko viņa par to saņēma? Ja viņa būtu šo ierakstu veikusi anonīmi, zākājumi neskartu ne viņu personīgi, ne viņas partiju,» saka Lasmane.
Lasmane stāsta, ka ir bijuši pētījumi, kuros cilvēki apstiprina, ka būtu gatavi nogalināt otru, vismaz virtuāli, ja tikai neviens par to neuzzinātu. Anonimitāte ir gļēvo patvērums, respektīvi, vairogs, kura aizsegā var izpaust visu savu nekaunību, bezgaumību, rupjību, neapmierinātību, dusmas, naidu, un it kā atbrīvoties no tā. Bet gudrākie un drosmīgākie tomēr tā nedara,» ir pārliecināta profesore.