Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) Siguldas gaisa trošu vagoniņa būtisku sasvēršanos klasificē kā bīstamās iekārtas avāriju, pēc kuras iekārtu nedrīkstēja darbināt, nepaziņojot PTAC un nesagaidot izmeklēšanas rezultātus.
PTAC atklāj, kāpēc nedrīkstēja darbināt gaisa trošu vagoniņu (58)
Kā aģentūru LETA informēja PTAC pārstāve Ilze Žunde, centra pārstāvji ir veikuši pārbaudi pēc 6.septembrī notikušā negadījuma, kad būtiski sasvērās Siguldas gaisa trošu vagoniņš, un apturējis vagoniņa darbību, pieprasot ārpuskārtas tehnisko pārbaudi. Par vagoniņa darbības atjaunošanu PTAC lems, izvērtējot ārpuskārtas pārbaudes rezultātus, kā arī lietas materiālus.
Pirmdien PTAC veiktajā pārbaudē konstatēts, ka negadījums ar gaisa trošu ceļa vagoniņu notika, nefunkcionējot iekārtas drošības ierīcei, kura nepieļauj vagoniņa kustību, ieejot piestātnē tālāk par paredzēto drošības atzīmi. Šāda situācija uzskatāma par daļēju bīstamās iekārtas bojājumu un līdz ar to notikušais gadījums, kura rezultātā bīstami sasvērās vagoniņš, kurā atradās 12 pasažieri, kvalificējams kā bīstamās iekārtas avārija.
PTAC vērš uzmanību, ka šādos un līdzīgos gadījumos, kad notikusi bīstamās iekārtas avārija, tās valdītāja pienākums ir par avāriju nekavējoties ziņot PTAC, kā arī vienas darbdienas laikā izdarīt to rakstiski.
Centra pārstāvju rīcībā esošie fakti liecina, ka šī prasība bieži netiek ievērota, informācija atsevišķos gadījumos tiek sniegta novēloti vai arī PTAC to saņem no citām uzraugošajām institūcijām vai arī no plašsaziņas līdzekļiem. Novēlotas informācijas gadījumos parasti valdītājs jau novērsis notikušā sekas, kā rezultātā tiek būtiski traucētas PTAC iespējas noskaidrot avārijas iemeslus un pieņemt attiecīgus lēmumus, lai nepieļautu bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību regulējošo normatīvo aktu pārkāpumus.
Kā ziņots, Siguldas gaisa trošu vagoniņš sasvērās 6.septembra vakarā. Kā aģentūru LETA iepriekš skaidroja SIA «LGK atrakcijas» pārstāvis Pēteris Pastars, vagoniņa automātika nav savlaicīgi nostrādājusi, tāpēc vagoniņš iebraucis peronā, kā dēļ sasvēries.
Kļūda jau tajā pašā vakarā tika konstatēta, ar pastiprinātu uzraudzību tika palaisti divi izmēģinājuma braucieni, kuru laikā problēmu vairs nav bijis, tāpēc arī cilvēkiem tika atļauts ar to pārvietoties.
Kā informēja Pastars, PTAC pārstāvji, kas 8.septembrī veica situācijas apsekošanu, pieņēma lēmumu piesaistīt neatkarīgus ekspertus, kas veiks ārpuskārtas tehnisko pārbaudi. Kā neatkarīgos pārstāvjus PTAC pieaicināja «Inspecta Latvia», kuri pirmdien ieradīsies novērtēt vagoniņa stāvokli. Līdz tam laikam pasažieri pārvadāti netiks.
Latvijas Rūpnieku tehniskās drošības ekspertu apvienība, kas veica iepriekšējo tehnisko pārbaudi šogad 22.augustā, vagoniņu atzina par drošu pasažieru pārvadāšanai.