«Likumi nosaka garantiju brillēm, kā arī citām precēm, tikai tādā gadījumā, ja bojājums radies ražotāja vai pārdevēja vainas dēļ. Ja klients pats bojā ietvaru vai lēcas, garantija netiek piemērota. Tomēr mēs uz situāciju vienmēr skatāmies elastīgi un ļoti bieži klienta vainas dēļ sabojātas brilles labojam bezmaksas», - saka «Fielmann» speciālists. Cilvēki, kuri iegriežas «Fielmann» salonā, bieži ir izbrīnīti par to, ka te tiek sniegts profesionāls briļļu tīrīšanas pakalpojums - tīrīšana ultraskaņas vanniņā. Un nav svarīgi, kurā optikā brilles tika iegādātas.
Kādā sakarā vēršas visbiežāk?
Kā saka K.Lauenšteins, galvenokārt, klienti vēršas sakarā ar izkritušām briļļu skrūvītēm, netīrām lēcu malām, deformētiem ietvariem vai deguna balstiem. Retākas problēmas – sarežģīts remonts. Tie ir ietvaru lūzumi, briļļu lēcu plīsumi vai skrāpējumi. «Parasti brilles tomēr lūzt pircēju vainas dēļ. Biežie briļļu «bojātāji» ir bērni, kuri aizmirst, ka uz viņu deguntiņiem kaut kas sēž. Galvenokārt, sīkie defekti tiek novērsti nekavējoties, lai klientam nav jāgaida, vai arī īsos termiņos», - apgalvo «Fielmann» pārstāvis.
Vairākums briļļu nēsātāju nedomā par iespēju izgatavot rezerves brilles. Ne vienmēr brilles var salabot nekavējoties, dažreiz nepieciešams gaidīt rezerves detaļas no piegādātājiem. Ja bez brillēm nevar iztikt, rezerves brilles ir lieliska iespēja saglabāt redzes komfortu.
ES un nacionālie tiesību akti paredz divus garantiju veidus. Tā ir komerciālā un tiesiskā preces kvalitātes garantija. Pirmo piešķir ražotājs un pārdevējs. Otro reglamentē likumi. Komerciālās garantijas termiņš var būt īsāks, tāds pats vai pat garāks, nekā tiesiskais garantijas termiņš. Piemēram, apaviem tiek piešķirta 14 dienu komerciālā garantija, sadzīves tehnikai daži ražotāji piešķir 3 vai pat 5 gadu garantijas termiņu. Tai pat laikā tiesiskā garantija ir spēkā 2 gadus. Šajā laikā patērētājs var realizēt savas tiesības – pieprasīt preci salabot vai mainīt pret jaunu, pieprasīt atgriezt samaksāto naudu vai samazināt cenu. Sakarā ar preces bojājumu, maiņu uz jaunu vai līdzīgi, nepieciešams vērsties tikai pie tā pārdevēja, pie kura prece tika iegādāta.
* šis ir apmaksāts reklāmas raksts