Tomēr vēlos pieskarties veselības aprūpes finansēšanai krīzes apstākļos. Šķiet, neviens nešaubās par to, ka Krimas krīzes apstākļos Eiropas Savienība sāks sankcijas pret Krieviju, bet Krievija pret Eiropas Savienību. Šīs pēdējās sankcijas ietekmēs galvenokārt Baltijas valstis, apstāsies tranzīts, apstāsies eksports. Robežai pāri plūdīs tikai nelegālais alkohols un tabakas produkti. Ekonomikas kritumu nāksies mērīt divciparu procentos, optimālajā scenārijā – 10%, vispesimistiskākajā – 26%. Budžetu nāksies apgriezt kā 2009.gadā, veselības aprūpe, protams, būs joma, kurā šie apgriezumi atstās vissmagākās pēdas. Satiksmes ministrija pārvērtīsies par labklājības ministriju, jo lielai daļai satiksmē strādājošo būs jāmaksā bezdarbnieku pabalsts. Vienīgā budžeta sadaļa, kur pieaugs finansējums, būs aizsardzības budžets. Pats smieklīgākais, ka, veselības aprūpes finansējumam absolūtos skaitļos sarūkot par 10%, veselības aprūpes īpatsvars pret kopējo budžetu pieaugs līdz 4%, jo vispārējā valsts budžeta samazinājums būs vēl straujāks. Reāla krīze veselības aprūpes budžetā, nevis solītais budžeta pieaugums, ievērojams algu samazinājums solīto 10% algas pieauguma vietā, rindu pieaugums un kvotu samazinājums, līdzmaksājuma pieaugums – tāds ir sliktākais veselības scenārijs pirmskara Eiropā. Un jau pēc dažām nedēļām visi būs aizmirsuši, ka Latvijā gandrīz tapa jauna (kaut kliba uz abām kājām) veselības aprūpes finansēšanas sistēma.