Tādējādi tiesībsargs secinājis, ka likumprojekts nav saņēmis ANO augstās komisāres cilvēktiesību jautājumos pozitīvu slēdzienu un veselības ministre ir maldinājusi Latvijas sabiedrību. «Šāda augstas valsts varas pārstāves rīcība ir pretrunā labas pārvaldības principam, tiesiskumam un vispārpieņemtajiem ētikas standartiem,» uzskata Jansons.
Pērn jūnijā paziņojumā medijiem tika norādīts, ka Circene tikās ar Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) augsto komisāri cilvēktiesību jautājumos Navenethemu Pilleju un ANO cilvēktiesību ekspertu darba grupu, lai pārrunātu Veselības ministrijas (VM) izstrādāto koncepciju par plānveida veselības aprūpes pakalpojumu sasaisti ar nodokļu nomaksas faktu no cilvēktiesību viedokļa.
Cilvēktiesību komisāre pozitīvi vērtējusi ministres iniciatīvu jau preventīvi piesaistīt ANO ekspertus un uzklausīt viņu rekomendācijas, uzsverot, ka «cilvēktiesības un medicīna ir cieši saistītas». Savukārt ministre norādījusi, ka «mēs identificējam iespējamās problēmas jau iepriekš, lai varētu tās proaktīvi novērst». Cilvēktiesību komisāre pozitīvi vērtējusi Latvijas pieredzi koncepcijas izstrādē, veidojot to sabiedrībai pieejamu un demokrātisku, nodrošinot cilvēktiesības un izvēli visām iedzīvotāju grupām, piebilstot, ka Latvija varētu būt piemērs tam, kā reformēt un efektīvi sakārtot veselības aprūpes sistēmas finansēšanu, teikts paziņojumā.
Tāpat darba vizītes laikā ministre piedalījusies ANO Cilvēktiesību darba grupā, kur ar augsta līmeņa ekspertiem pārrunājusi cilvēktiesību jautājumus, saistītus ar VM izstrādāto un valdībā atbalstīto koncepciju. ANO eksperti uzsvēruši, ka VM piedāvājums par veselības aprūpes minimumu koncepcijā ir traktējams pat vairāk nekā minimums, jo tiek aizsargātas gan hronisko pacientu, gan sociālā riska grupas. Tajā pašā laikā uzsvērts - ja valsts nevar apmaksāt visus pakalpojumus, tai ir tiesības noteikt prioritātes un veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu plānot atbilstoši tām.