Savukārt jautājumā «Kam Jūs darba meklēšanas procesā primāri pievēršat uzmanību?», aptaujāto vidū izceļas divas nozīmīgākās komponentes - 46% respondentu svarīgāk vērtē darba devēja tēlu, bet 37% aptaujāto būtiskāks ir norādītais atalgojums. Interesanti, ka tikai 3% ņem vērā paziņu atsauksmes par konkrēto darba vietu.
86% respondentu pirms izsūta pieteikuma formu darba devējam, par uzņēmumu vispirms cenšas iegūt detalizētāku informāciju, bet 14% iepriekšēju izpēti neveic. Tieši tāds pats procentuālais atbilžu sadalījums ir jautājumā «Vai Jūs savu CV un pieteikuma vēstuli pielāgojat katram sludinājumam individuāli?» - 86% pieteikuma formu pielāgo katram darba sludinājumam individuāli, bet 14% izmanto vienu formu visiem konkursiem uz vakancēm.
Vairāk kā pusei aptaujāto (57%) netraucē iepriekš saņemtais atteikums, un viņi ir gatavi piedalīties konkursā atkārtoti uz to pašu vakanci. Viena no darba meklēšanas metodēm ir sava CV ievietošana darba meklētāju datu bāzē, nevis reaģēšana uz konkrētu darba sludinājumu - tādu piekopuši 70% no aptaujātajiem, tostarp šādu pieeju kā pozitīvu vērtē 46%, bet konkrētu viedokli nevarēja sniegt 45% respondentu.
Absolūts vairākums (80%) no darba meklētājiem labprātāk savu CV un motivācijas vēstuli gatavo paši, 14% padomus meklē internetā, bet vēl 6% lūdz draugu vai ģimenes palīdzību.
Speciālistu darba portāls «www.cvmarket.lv» aptauju veica no 2014. gada 11.februāra līdz 18.februārim, virtuālajā vidē aptaujājot 576 interneta lietotājus.