Ikdienā visai bieži dzirdami neklātienes strīdi starp darba devējiem un darba ņēmējiem. Vieni saka, ka ir reāls darbinieku trūkums, bet otri sūdzas par dažādām darba devēju neizdarībām. Tas viennozīmīgi ir attieksmes jautājums – gan darba devējiem un darba ņēmējiem, gan arī valsts pārvaldei: ir jāsaprot, ka problēma tiks atrisināta tikai tad, kad dialogs notiks kā vienlīdzīgam ar vienlīdzīgu.
Vērojot kandidātu atlases procesu, redzams, ka darba devēji visai bieži grēko tieši komunikācijas ziņā, piemēram – nenosūtot atbildes vēstules, ignorējot jautājumus sociālajos tīklos, tāpat netiek sniegta pilnīga informācija par darba nosacījumiem. Savukārt darba meklētāji nevēlas pārlieku sevi apgrūtināt, lai sastādītu kvalitatīvu CV, pieteikumu vai elementāri sagatavotos darba pārrunām. Pretendentam ir jāapzinās, ka darba meklēšana pati ir reāls darbs, nevis izklaide. Zīmīgi, ka itin bieži gan darba devēji, gan darba ņēmēji cer uz «visu gatavu», no sevis neko neieguldot. Piemēram, darbinieks nevēlas pārpūlēties, pierādot sevi ikdienas darbā vai izmantojot visas uzņēmuma piedāvātās iespējas mācīties, apgūt kaut ko jaunu vai vienkārši paplašināt savu prasmju robežas. No otras puses, tikai retais darba ņēmējs ir gatavs izaudzināt sev darbinieku, pamanot viņa talantus un palīdzot tos attīstīt.
Pieprasījums pēc kvalificētiem darbiniekiem, diplomētiem nozaru speciālistiem vienmēr ir bijis un būs, tomēr, lai veiksmīgi startētu un piedāvātu sevi darba tirgū, ar diplomu vien nepietiek. Vienmēr ir būtiska daudz apspriestā darba pieredze, ko topošajiem speciālistiem būtu jāiegūst paralēli savām studijām, izmantojot skolu vai augstskolu piedāvātās prakses iespējas, tāpat aktīvu iesaistīšanos un darbu projektos arī bez finansiālās atlīdzības. Reizēm cilvēks, ieguvis maģistra grādu vai pat divas augstākās izglītības, tomēr nav strādājis nozarē un tāpēc reāli darba tirgū spiests ienākt gluži kā «balta lapa». Neskatoties uz iegūto izglītību, viņam sava karjera ir jāsāk veidot no pašas apakšas, līdz ar to piedāvātais atalgojums bieži neatbilst cerētajam. Tādos brīžos darba ņēmējam rodas sajūta, ka viņš netiek adekvāti novērtēts. Savukārt otrā vai trešā kursa students, kuram vēl nav diploma, bet jau ir iegūta darba pieredze praksē vai dažādos projektos, darba devēju acīs bieži kotējas augstāk par jaunizceptu absolventu. Jaunam cilvēkam ir jāsaprot, ka tas ir nozīmīgs ieguldījums viņa nākotnē – paplašinot zināšanu apjomu, tiek iegūta arī svarīga pievienotā vērtība – reāls kontakts ar esošiem nozares speciālistiem, kuri sniedzot padomus, palīdz jaunajiem censoņiem apjaust savas spējas un vietu darba tirgū. Protams, būtiski ir darba pieredzi iegūt tajā konkrētajā nozarē, kas tiek apgūta studijās. Tāpat darba devējiem ļoti patīk, ka jaunie ikdienas darbā apliecina pašiniciatīvu – tādā veidā palielinās viņu vērtība nākamo priekšnieku acīs.