Šodienas redaktors:
Marina Latiševa
Iesūti ziņu!

Neglītais pīlēns sāk pārvērsties par gulbi (9)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: R. Oliņš/Apollo

Pirms nedaudz vairāk kā gada Romēns Grožāns Beļģijas GP laikā izraisīja sadursmi, kurā sacīkstes beidzās pieciem pilotiem un Fernando Alonso gandrīz palika bez galvas. Japānā sekoja sadursme ar Marku Vēberu. Šogad Monako Romēns iebrauca aizmugurē Danielam Rikjardo (te minēta tikai mazākā daļa no Šveices francūža sadursmēm).

Grožāna F1 karjera tobrīd karājās, ja ne mata galā, tad vismaz ne pārāk izturīgā striķītī. Tomēr pēdējo sešu sacīkšu laikā «Lotus» pilots četras reizes startējis no otrās rindas, divreiz kāpis uz goda pjedestāla (iespējams, ja būtu izturējis dzinējs, to darītu arī Singapūrā) un lielāko daļu Japānas GP brauca pa priekšu visiem, ieskaitot Sebastianu Fetelu un savu veco draugu Vēberu. Vai tiešām neglītais pīlēns sācis pārvērsties par skaistu gulbi?

Pirms spriest par gulbjiem, varam atskatīties uz laikiem, kad pīlēns noteikti vēl bija tikai pīlēns. Savas pirmās F1 sacīkstes Grožāns aizvadīja «Renault» komandas sastāvā 2009. gada vasaras beigās Valensijā, bet jau otrajā Lielās Balvas izcīņā izraisīja sadursmi. Pareizāk sakot, radīja nelielu haosu – Beļgijas GP Spā trasē Les Combes līkumā Romēns ietriecās Džensona Batona formulas aizmugurē, Lūiss Hemiltons centās izvairīties no sadursmes, bet uz to nepaspēja reaģēt Haime Algesvāri un ietriecās Heemiltona «McLaren» formulā.

Lai arī sezonas atlikušajās sacīkstēs šādu incidentu vairs nebija, lepoties par pirmajām septiņām sacīkstēm «Renault» komandā Grožānam nav ar ko – kvalifikācijā labākais rezultāts bija 12. vieta Itālijā, bet sacīkstēs 13. vieta Brazīlijā. Pēc 2009. gada Šveices francūzim bija jāgaida divas garas sezonas, bet labs nāk ar gaidīšanu un 2012. gada 18. martā Grožāns ieņēma trešo starta vietu Austrālijas GP – par 14 vietām augstāk nekā viņa titulētais «Lotus» komandas biedrs Kimi Raikonens.

Taču prieki nebija ilgi – Pastors Maldonado uzbrauca Romēna formulas priekšējam labajam ritenim un izstāšanās jau pirmajā aplī. Sekoja vēl vairākas sadursmes, līdz pienāca Beļģijas GP. Startā Grožāns no trases kreisās puses devās uz labo, ar labo aizmugurējo riteni aizķēra Hemiltona kreiso priekšējo un pārlidoja pāri Alonso «Ferrari» tikai pāris centimetrus virs Fernando galvas. Pats Grožāns, Alonso, Hemiltons un Peress izstājās uzreiz, Maldonado - piektajā aplī, bet Kobajaši ar sabojātu formulu no otrās vietas startā finišēja tikai trīspadsmitajā.

Sekoja diskvalifikācija no Itālijas GP un sadursme ar Vēberu Japānā... Austrālietis nepaslinkoja aiziet līdz «Lotus» štābam un pateica visu vai katrā ziņā lielāko daļu no tā, ko viņš domā par Grožānu un viņa braukšanas stilu. Sezonas beigās Grožānam Abu Dabi virsū uzbrauca Peress un tad gandrīz stāvošajā «Lotus» ietriecās tas pats nabaga Vēbers. Un, visbeidzot Brazīlijā slapjās Interlagosas trases 11. līkumā Romēns ielidoja barjerās un izstājās.

Arī 2013. gads nesākās spīdoši. Monako GP laikā Grožāns ietriecās Daniela Rikjardo «Toro Rosso». Desmit startu vietu sods un 13. vieta Kanādā, 19. vieta Lielbritānijā – cerams Grožāna zemākais punkts ne tikai šajā sezonā bet arī visā karjerā.

Kā «Lotus» trases operāciju direktors Alans Permeins stāsta «Autosport.com» Džonatanam Noblam, Romēns vienmēr ir bijis ātrs, pat ļoti ātrs. Tomēr šodien F1 pilotam ar ātrumu vairs nepietiek. Vispirms jau ļoti svarīgi ir koncentrēties uz svarīgākajām lietām trasē un ārpus tās, neļaut sīkumiem izsist tevi no sliedēm, kas, diemžēl, Romēnam ir raksturīgi.

Bet jāņem vērā, ka šajā sporta veidā mašīna nekad nav 100% ideāla. Un pēdējā laikā Grožāns iemācījies daudz mierīgāk reaģēt uz dažādām nebūšanām, kopā ar komandu meklēt ceļus, kā tās novērst. Un, kas ir būtiski, «Lotus» ir nodrošinājuši, ka bremzes tagad strādā tā, kā patīk Romēnam. Kas pats par sevi jau ir labi, turklāt ir ļāvis Grožānam koncentrēties citām lietām, kas ļauj izcīnīt labas vietas, kvalifikācijā, kāpt uz goda pjedestāliem sacīkstēs un braukt pa priekšu Fetelam, Vēberam, Hemiltonam, Alonso un arī visiem pārējiem. Ja vēl ne finišā, tad vismaz sacīkšu sākumā. Un, ja pa ceļam negadīsies kāds melns kaķis, pienāks brīdis, kad arī finišā Romēns Grožāns būs priekšā visiem.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu