«Hyundai ix35 Fuel Cell Electric Vehicle» enerģijas avots ir ūdeņradis, kas kurināmā elementā tiek pārvērsts elektrībā automašīnas elektromotoru darbināšanai. Pretēji ierastajām iekšdedzes dzinēju CO2 emisijām no naftas produktiem, «ix35 Fuel Cell Electric Vehicle», izmantojot ūdeņradi izdala tikai ūdens tvaikus. Automašīnas jauda ir 136 zs, ātrumu 100 km/h no nulles automašīna sasniedz 12,5 sekundēs, tās maksimālais ātrums ir 160 km/h, un ar vienu degvielas uzpildi tā var nobraukt 590 kilometrus.
«Automobilis pēc izskata un lietošanas neatšķiras no parastā fosilās degvielas «Hyundai ix35» auto, taču izmantošanā ir dabai daudz draudzīgāks, piedāvā komfortablāku - klusāku - pārvietošanos un ērtāku vadāmību, šasijas līmenī izvietotās jaunās tehnoloģijas nodrošina zemāku smaguma centru un mašīna ir stabilāka. Ūdeņraža elektromobilis nerada kaitīgus izmešus. Palielinoties ūdeņraža auto izmantošanai pilsētvidē, samazināsies trokšņu līmenis, kā arī kaitīgo izmešu daudzums gaisā, kuru mēs visi elpojam,» norāda Valsts pētījumu programmas «Latenergi» vadītājs, akadēmiķis Juris Ekmanis.
Kā norāda Ekmanis, ūdeņraža auto šodien nav nekāda zinātniskā fantastika. Ūdeņraža auto arī ir elektromobilis, ko uzskatāmi norāda «Hyundai» modeļa nosaukums ix35 FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle – kurināmā elementa elektromobilis), un ir tik pat draudzīgs apkārtējai videi kā akumulatoru elektromobilis. Ūdeņradis tiek izmantots par enerģijas nesēju elektrības ieguvei. Ūdeņradi šodienas tehnoloģiskajā izpildījumā var paņemt līdzi vairāk nekā elektrību akumulatoros, tātad ūdeņraža elektromobilis var nobraukt garākas distances bez uzpildīšanās.