Spāņu uzņēmums «Construcciones y Auxiliares de Ferrocarriles S.A.» (CAF) 3.jūlijā vērsies ar rakstisku paziņojumu pie premjera Valda Dombrovska (V) par investīciju strīdu saskaņā ar Latvijas un Spānijas noslēgtajiem ieguldījumu savstarpējās aizsardzības līgumiem, biznesa portālu «Nozare.lv» informēja advokāts Ivo Klotiņš.
CAF: Ja nebūs vienošanās, janvārī vērsīsimies arbitrāžas tiesā (43)
Tāpat paziņojumi ir nosūtīti Valsts prezidentam, ārlietu ministram un satiksmes ministram ar aicinājumu 15 dienu laikā noteikt tikšanās vietu un laiku, lai vienotos par strīda atrisināšanu. Teju divu mēnešu laikā no amatpersonām neesot saņemta nekāda reakcija.
CAF esot gatavs atrisināt strīdu vienošanās ceļā, tomēr saskaņā ar starptautiskajiem līgumiem, ja puses šo investīciju strīdu neatrisinās vienošanās ceļā līdz 3.janvārim, tad CAF esot tiesības iesniegt izskatīt šo strīdu starptautiskā arbitrāžas tiesā.
Klotiņš gan neatklāja, ne cik lielas, ne kurā uzņēmumā CAF investīcijas ir veicis, tomēr uzsvēra, ka CAF cer uz vienošanos. Investīciju apjomus varētu atklāt pēc tikšanās ar amatpersonām.
Kā ziņots, pērn aprīlī Spānijā starp «Pasažieru vilciens» (PV) un CAF tika parakstīts nolikumam neatbilstošs jaunu vilcienu iepirkuma līgums. Pagājušā gada 3.oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās par līguma grozījumiem starp PV un CAF nav panākta.
PV un CAF sarunas mediācijas procesā beidzās marta beigās bez rezultāta, jo pusēm nebija izdevies panākt vienošanos par mierizlīgumu. CAF gan solīja vērsties tiesā ar prasības pieteikumu pret PV.
Šī gada 2.aprīlī valdība konceptuāli vienojās par vilcienu iepirkumā neizmantotā Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma pārdali par labu citiem ar dzelzceļu saistītiem projektiem.
Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būtu 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai būtu 44 miljoni latu.