Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Uz pasaules pirmizrādi Frankfurtē dosies 200 zirgspēku kabriolets «Opel Cascada» (2)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: © GM Company

Šī būs pirmā reize, kad Vācijas autoražotājs demonstrēs vidējā izmēra kabrioleta «Cascada» jauno augstās veiktspējas versiju, kura papildu ievērību izpelnās, pateicoties divām izplūdes caurulēm. Modeļa vadošais benzīna dzinējs ir pilnīgi jauns četrcilindru tiešās iesmidzināšanas (SIDI - «Spark Ignition Direct Injection» jeb dzirksteļaizdedzes tiešā iesmidzināšana) variants, un tā jauda ļauj gozēties Opel 1,6 litru motoru klases augšgalā.

Tas pievienojas 170 zirgspēku (ZS) jaudīgajam 1,6 SIDI turbodzinējam, kas jau ir pazīstams kopš «Cascada» modelis pavasarī nonāca tirgū. Abi dzinēji paredzēti bez ierobežojuma lietojumam gan ar ierasto, gan nedaudz dārgāko benzīnu.

«Pilnībā jaunais un vēl jaudīgākais 200 ZS 1,6 SIDI turbodzinējs savu debiju piedzīvos Frankfurtes auto izstādē. Jaunais, vadošais benzīna dzinējs paplašina «Cascada» dzinēju spektru ar augstiem jaudas un griezes momenta parametriem, nostādot modeļa motorus - SIDI Turbo ar 200 un 300 ZS, BiTurbo CDTI ar 195 ZS un 400 Nm - mūsu spēcīgāko benzīna un dīzeļdegvielas agregātu augšgalā.

Jaunais 200 ZS 1,6 SIDI turbodzinējs ne tikai nodrošina par 11 % lielāku jaudu, bet «overboost» režīmā arī 300 Nm griezes momentu - par 30 % jeb 70 Nm vairāk nekā 1,6 litru salīdzināmam priekšgājējam. Tajā pašā laikā jaunā motora 125 ZS jauda uz darba tilpuma litru ir vadošā savā konkurējošajā klasē. Tas viss «Cascada» modelim ļauj attīstīt 235 km/h maksimālo ātrumu. Neraugoties uz šiem spēcīgajiem veiktspējas parametriem, šis vidējā izmēra kabriolets patērē 6,7 litrus degvielas uz 100 km un izdala 158 g/km CO2.

Jaunā SIDI Turbo pamatā ir jauns motora bloks, kas spēj izturēt līdz pat 130 bāru uz cilindru maksimālo spiedienu. Bloks ir veidots no pelēkā čuguna lējuma un alumīnija plātnes. Salīdzinājumā ar 170 ZS versiju, 200 ZS modelim tika radīti cita tipa virzuļi, bet kompresijas koeficients no 10,5 tika samazināts līdz 9,5:1.

Tāpat arī «Opel» inženieri vēlējās lielo jaudu apvienot ar patīkami vienmērīgu gaitu, tādējādi nodrošinot maksimālu komfortu. Šī iemesla dēļ viņi veica vairākus ieplūdes un izplūdes sistēmu uzlabojumus. To rezultātā vadītājs un pasažieri varēs izbaudīt klusu un vienmērīgu tukšgaitu, bet trokšņu līmenis būs patīkami zems arī liela ātruma, augstu motora apgriezienu un smagas bagāžas gadījumā. Šīs braukšanas īpašības vēl vairāk uzlabo ekskluzīvā priekšējā paaugstinātās izturības piekare «HiPerStruts» (High Performance Struts - augstas izturības atsperojums).

Jaudīgais 1,6 SIDI Turbo atrodas «Cascada» modeļa dzinēju priekšgalā, tādējādi benzīna motoru klāstu papildinot līdz četrām vienībām. Papildus tam, pieejami ir arī 1,4 Turbo ar 120 ZS un 140 ZS, kā arī 170 ZS 1,6 litru tiešās iesmidzināšanas benzīna vienība. Dīzeļdegvielas dzinēju piedāvājums ietver 2,0 litru Turbo ar 165 ZS un 2,0 BiTurbo CDTI ar 195 ZS. Abi patērē vien 5,2 l/100 km un CO2 emisiju daudzums ir 138 g/km, tādējādi izpelnoties A novērtējuma Eiropas Savienības enerģijas etiķeti.

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu