Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

«Iespējamās misijas» Vasaras skola (2)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Šodien, 2.augustā, noslēdzas piektā Iespējamās misijas Vasaras skola, kurā divu nedēļu garumā 80 Cēsu un Siguldas novadu skolēni papildināja zināšanas matemātikā, fizikā, ķīmijā, bioloģijā un angļu valodā, kā arī iepazina jaunas brīvā laika pavadīšanas iespējas. Vasaras skolas mērķis ir bērnos veicināt interesi par mācībām un stiprināt ticību saviem spēkiem, lai viņi var pārliecinoši uzsāktu jauno mācību gadu un drosmīgi izvirzīt augstus mērķus turpmākajā dzīvē, portālam «Apollo» pastāstīja Egija Saļņikova, «Iespējamās misijas» Partnerības un komunikācijas vadītāja.

Iespējamās misijas Vasaras skolai «Grandiozā ekspedīcija» bērnus ar zemu interesi par mācībām, bet spējām mācīties labāk, varēja pieteikt klašu audzinātāji vai vecāki. Šo iespēju aktīvi izmantoja Cēsu un Siguldas novada skolas. Vairāki bērni nometnē piedalās atkārtoti un pieteikušie paši, jo bijusi pozitīva pieredze aizvadītājā gadā.

Lūkasam, kurš mācās Siguldas pilsētas vidusskolas 7.klasē, skolā iet patīk, bet nepadodas matemātika un citi eksaktie mācību priekšmeti. Doma par nometni, kurā notiks arī stundas fizikā, bioloģijā un ķīmijā sākumā nelikās saistoša, bet jau otrajā Vasaras skolas dienā viņš atzina, ka pateicoties veidam, kā Iespējamās misijas skolotāji strādā ar bērniem, viņu ļoti ieinteresējusi tieši bioloģija un ar nepacietību gaida jauno mācību gadu. Lūkasu saista interesantās mācību metodes ar praktiskiem pētījumiem, eksperimentiem un darbošanos, kas dod iespēju daudz vieglāk iegaumēt it kā sarežģītās tēmas. Puisis dalību Vasaras skolā uzskata par ļoti vērtīgu un saka, ka šādi pavadīts laiks ir jēgpilns un iegūtās zināšanas un prasmes noteikti noderēs, turpinot skolas gaitas.

Savukārt Zelma, kas arī mācās Siguldas pilsētas vidusskolas 7.klasē, kā lielāko ieguvumu no Iespējamās misijas Vasaras skolas min iespēju atkārtot jau piemirsto un iemācīties to, kas mācību gada laikā paslīdējis garām neizprasts. Tagad viņa ir daudz pārliecinātāka par savām zināšanām. Zelmai patīk, ka skolotāji ir atvērti un mūsdienīgi, mācību stundās jēgpilni izmanto tehnoloģijas, bet tajā pašā laikā ir zinoši un prasīgi.

Katru dienu no 9 līdz 14 Cēsu 2.pamatskolā skolēniem notika mācību stundas, kurās skolotāji centās atrast interesantus veidus, kā izskaidrot reizēm ne tik vienkāršu mācību vielu. Piemēram, bērni devās dabā un ar binokļiem vēroja putnus, mācījās par augu fotosintēzi, veicot eksperimentu ar tuvējā dīķi iegūtajām ūdenszālēm, ar krītu risināja matemātikas uzdevumus uz skolas pagalma flīzēm, apguva vēstules rakstīšanas prasmes angļu valodā, sūtot e-pasta vēstuli skolotājai ar planšetdatora palīdzību. Iespējamās misijas Vasaras skolas mērķis ir ne tikai sniegt zināšanas, bet parādīt arī to praktisko pielietojumu dzīvē.

Pēcpusdienas nodarbībās bērni iesaistītājs dažādās komandu spēlēs vai iepazina jaunas brīvā laika pavadīšanas iespējas, kas ļāva izjust komandas garu, mācīties uzklausīt dažādus viedokļus, sadarboties un kopīgi priecāties.

Vasaras skolas gaitā tās vadītāji sazinājušies arī ar dalībnieku vecākiem, lai pastāstītu, kā viņu bērniem veicas mācību nodarbībās. Daudzi vecāki atdzīst, ka ir pamanījuši pozitīvas pārmaiņas – bērni min, ka tagad labāk izprot sarežģītas tēmas eksaktajos mācību priekšmetos, kas sagādājušu grūtības iepriekš, ka ir iespēja izteikt savu viedokli un darboties komandā. Vecāki ļoti novērtēja atgriezenisko saiti no Vasaras skolas organizatoriem un iespēju dzirdēt par savu bērnu sasniegumiem un stiprajām pusēm, par kurām paši ne vienmēr zinājuši.

Uzsākot dalību Vasaras skolā, tika veikta skolēnu zināšanu un prasmju diagnostika, savukārt noslēgumā viņi rakstīja pārbaudes darbu, lai būtu iespēja noteikt viņu izaugsmi šo divu nedēļu laikā. Rezultāti rāda, ka 7.klašu grupā vislielākā izaugsme bijusi bioloģijā par 28%, savukārt 8.klašu grupā - matemātikā par 32%.

Iespējamās misijas Vasaras skola notiek jau piekto gadu un nodarbības vada programmas jaunie skolotāji, kas pilna laika darbu katrs savā skolā uzsāks šī gada 1.septembrī. Sadarbības partneri ir Cēsu un Siguldas novadu pašvaldības un biedrība kusT. Mācību priekšmetu apguvē tika izmantoti mācību materiāli, ko izstrādājuši Valsts izglītības satura centra, Latvijas Universitātes Dabaszinātņu un matemātikas izglītības centra speciālisti un mācību priekšmetu metodiķi.

Iespējamās misijas dibinātājs Swedbank līdz 15.oktobrim aicina savus klientus ziedot uzkrātos gudros punktus kādai no programmas iniciatīvām - tai skaitā Iespējamās misijas Vasaras skolai. Pateicoties atbalstam, nākamgad vēl vairāk bērniem būs iespēja piedalīties šādā mācīties motivējošā Vasaras skolā.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu