Šodienas redaktors:
Dace Otomere

«General Motors» un «Honda» sadarbosies degvielas šūnu automašīnu izstrādē (4)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Argonne National Laboratory, CC BY-NC-SA 2.0

ASV autobūves koncerns «General Motors» (GM) un Japānas autoražotājs «Honda Motor Co.» sadarbosies, lai izstrādātu ūdeņraža degvielas šūnu automašīnas, kas pie patērētājiem varētu nonākt ap 2020.gadu, otrdien paziņoja abi uzņēmumi.

Šīs partnerības mērķis ir atrisināt divas lielākās problēmas saistībā ar degvielas šūnu komerciālu izmantošanu - augstās izmaksas un uzpildes staciju trūkums.

Abu kompāniju inženieri sadarbosies, lai izstrādātu degvielas šūnu tehnoloģijas nākamo paaudzi, daloties ar visiem to iepriekš veiktajiem pētījumiem un turpmākiem atklājumiem kopīgās izpētes vietās Mičiganā un Japānā.

Lai arī vienošanās neattiecas uz ražošanu, tā, visticamāk, paredzēs, ka autoražotāji savās degvielas šūnu automašīnās izmantos vienus un tos pašus dzinējus un uzglabāšanas tvertnes.

Viens no mērķiem ir samazināt izdevumus, strādājot ar piegādātājiem, lai izstrādātu standartizētas un mazāk dārgas komponentes.

Autoražotāji arī sadarbosies ar valdībām un degvielas uzpildes staciju operatoriem, lai attīstītu nepieciešamo infrastruktūru automašīnu atbalstam.

Degvielas šūnu automašīnas tiek uzskatītas par videi draudzīgo automobiļu augstāko pakāpi, jo to izmeši ir vien ūdens tvaiki un tās var darbināt atjaunojams ūdeņradis, kas iegūts no tādiem vidi nepiesārņojošiem avotiem kā vējš un biomasa.

Pašreizējās tehnoloģijas nodrošina automašīnām ar vienu uzpildes reizi nobraukt līdz 640 kilometriem, un uzpilde ilgst vien dažas minūtes pretēji lēnas uzlādes elektriskajiem automobiļiem.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu