Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

«Audi» ar «e-tron quattro» gūst kārtējo uzvaru Lemānas sacīkstēs (2)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

«Audi» jau otro reizi pēc kārtas uzvar Lemānas sacīkstēs ar sacīkšu hibrīdautomobili un «quattro» piedziņu, tādējādi turpinot unikālo panākumu sēriju pasaules svarīgākajās izturības sacīkstēs. Uzvaru guva Loiks Duvāls (Loic Duval) (Francija), Toms Kristensens (Tom Kristensen) (Dānija) un Alans Maknišs (Allan McNish) (Lielbritānija).

Kā jau tika gaidīts, četru gredzenu zīmola divpadsmitā uzvara Lemānas sacīkstēs bija viena no grūtāk un sarežģītāk sasniedzamajām. Tā kā neilgu laiku pirms sacīkstēm tika mainīti noteikumi, trīs «Audi R18 e-tron quattro» automobiļi ar vienu degvielas uzpildes reizi vidēji varēja veikt par diviem apļiem mazāk kā tā galvenā konkurenta «Toyota» automobiļi. «Audi» pilotiem papildu pitstopu reizes bija jākompensē ar ātrākiem apļu laikiem trasē - un viņi to paveica laika apstākļos, kas brīžiem bija ļoti grūti.

Dramatiskajā cīņā trasi vairākkārt pāršalca lietus gāzes. Tās izraisīja vairākus negadījumus, un palīdzības automobiļus bija jāizmanto kopumā vienpadsmit reizes. Vairāk kā piecas stundas sacīkstes varēja noritēt tikai zem dzeltenā karodziņa, kamēr tika tīrīta trase un veikti labošanas darbi.

Trīs «Audi R18 e-tron quattro» automobiļi, kas ir aprīkoti ar elektriski darbinātu priekšējo asi, visu sacīkšu laiku bija ātrākie, kā arī efektīvākie automobiļi - uzvaru «Michelin Green X Challenge» konkursā, kurā tiek apbalvoti tīrākie, ātrākie un efektīvākie prototipi, guva arī Ingolštatē un Nekarsulmā ražotie automobiļi.

«Mēs zinājām, ka šogad mums būs ļoti grūti ne tikai noteikumu prasību dēļ,» komentēja Dr. Volfgangs Ulrihs (Dr. Wolfgang Ullrich), «Audi Motorsport» vadītājs. «Kā jau gaidījām, «Toyota» bija ļoti spēcīgs konkurents, bet mūsu sacīkšu automobiļi bija izcili.»

«Audi» divpadsmito uzvaru Lemānas sacīkstēs guva ar automobili «Audi R18 e-tron quattro» Nr. 2, ko vadīja Loiks Duvāls (Francija), Toms Kristensens (Dānija) un Alans Maknišs (Skotija) - viņi sāka sacīkstes no pirmajām starta pozīcijām. Duvālam, kurš trešdien izcīnīja tiesības sākt sacīkstes no pirmajām starta pozīcijām, šī bija pirmā uzvara klasiskajā Francijas izturības braucienā, bet Alanam Maknišam - trešā. Toms Kristensens, kurš ir rekordists kopš 2005. gada, triumfēja devīto reizi.

Uzvaru guvušais «Audi R18 e-tron quattro» automobilis visas sacīkstes nobrauca bez tehniskām problēmām. Duvāls/Kristensens/Maknišs izvirzījās vadībā sestdienas vakarā plkst. 21:43 un nepazaudēja šo pozīciju līdz pat finiša līnijas šķērsošanai svētdien plkst. 15:00. Trīs «Audi» braucēji agrā sacīkšu stadijā apsteidza otrās vietas ieguvējus «Toyota» par izšķirošu vienu apli un saglabāja šo pārsvaru līdz pat beigām - pat daļēji haotiskajos lietainajos laika apstākļos.

Abas pārējās «Audi» komandas piemeklēja neveiksmes, tām abām gandrīz vienlaicīgi īsi pirms sacīkšu septītās stundas beigām bija neplānoti jāapmeklē pitstopi. Līdz tam tās bija izvirzījušās vadībā kopā ar trešo «Audi» automobili. Olivera Jarvi (Oliver Jarvis) vadītajam automobilim pieskārās lēnāk braucošs auto, rezultātā viņa automobilim tika pārdurta riepa, ar kuru viņam nācās nobraukt vēl gandrīz veselu apli, tādēļ viņš atpalika par diviem apļiem. Aizraujošajā finiša stadijā Lemānas jaunpienācēji Lukass di Grassi (Lucas di Grassi) (Brazīlija), Marks Genē (Marc Gené) (Spānija) un Olivers Jarvi (Oliver Jarvis) (Lielbritānija) spēja apsteigt Toyota braucējus, kas līdz tam bija atradušies trešajā pozīcijā, nodrošinot sev uz pjedestāla trešo vietu.

Tā kā Marselam Fazleram (Marcel Fässler) (Šveice), Andrē Lotereram (André Lotterer) (Vācija) un Benuā Trelujē bija jāmaina ģenerators, viņi pazaudēja drošo vadošo pozīciju, kopumā zaudējot par divpadsmit apļiem. 2011. un 2012. gada uzvarētāji ar savu «R18 e-tron quattro» automobili spēja pakāpties no divdesmit ceturtās vietas uz piekto pozīciju.

Lēmanas 24 stundu sacīkšu 90. gadadienu aizēnoja nāvējošs negadījums GT klasē īsi pēc sacīkšu sākuma. «Protams, briesmīgais negadījums mazina prieku par kārtējo lielisko «Audi» uzvaru Lemānas sacīkstēs, kurās mūsu komanda un braucēji 24 stundas bija ļoti saspringti un nedrīkstēja pieļaut nekādas kļūdas,» komentēja «Audi Motorsport» vadītājs Dr. Volfgangs Ulrihs. «Ziņas par Alana Simonsena (Allan Simonsen) nāvi mūs pilnībā šokēja. Savas karjeras laikā viņš bija piedalījies sacīkstēs arī ar automobili «Audi R8 LMS». Mēs izsakām līdzjūtību viņa ģimenei un draugiem, kā arī «Aston Martin» komandai. Tas parāda, ka autosacīkstēs vienmēr jādara viss iespējamais drošības labā. Šis ir pirmais nāvējošais negadījums, ko mēs 15 Lemānas dalības gadu laikā pieredzējām. Es ceru, ka tas būs arī pēdējais.»

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu