Nerimstoša augšupejoša tendence vērojama kopš 2010.gada aprīļa (toreiz indeksa vērtība bija 963 600 ASV dolāru), kas liecina, ka pasaules retro automobiļu tirgus strauji atkopās no 2008.-2009.gada globālās ekonomiskās krīzes.
Bebris pastāstīja, ka pēdējā laikā klasiskos automobiļus aktīvi iegādājas investīciju aģentūras, jo uzskata tos par vērtīgu papildinājumu saviem ieguldījumu portfeļiem. Vairāku juridisko personu īpašumā pašlaik ir nonākušas klasisko automašīnu kolekcijas vairāku miljonu ASV dolāru vērtībā.
«Tas ir labi saprotams, jo šo spēkratu vērtība pieaug, bet to noieta tirgus ir visā pasaulē,» skaidroja RMW īpašnieks.
Pēc viņa teiktā, savus uzkrājumus retro automobiļos steidz ieguldīt arī privātpersonas. Piemēram, izskanējis, ka Šveices bankās samazinās depozītu apmērs, jo cilvēki izņem naudu no kredītiestādēm, lai iegādātos sev klasisko automašīnu.
Vairāki speciālisti ir pārliecināti, ka retro automašīnas ir ļoti pateicīgi ieguldījumu objekti - šādu spēkratu priekšrocība ir, ka to vērtība saglabājas stabila vai arī pieaug, bet jauna automašīna vērtība jau pirmajos 12 izmantošanas mēnešos zaudē tūkstošus no savas sākotnējās vērtības.
Pēc ekspertu uzskata, ieguldījums klasiskajos automobiļos rada pietiekami lielu pievienoto vērtību. Kāpums šajā nozarē ir pamatotāks nekā citās jomās, jo retro automobiļu iegādes darījumi balstās uz pārdomātiem lēmumiem, nevis mirkļa emocijām. Antikvāro spēkratu pievilcīgums slēpjas arī apstāklī, ka iegādāta tiek materiāla taustāma manta, un «tur nevar nopirkt kaķi maisā», jo tirgus ir neliels, kas prasa tiešāku iesaisti tā darbībā, min speciālisti. Turklāt arī iespējamu nākotnes ekonomisko satricinājumu gadījumā antikvāro automobiļu samazinājums, ja arī būs, tad noteikti ne tik liels kā daudziem citiem aktīviem, uzskata speciālisti.
Cits indekss «The Hagerty Price Guide «Silver Arrow Index of German Cars», kurā iekļaujas 21 visvairāk pieprasītā 50.-70.gados ražotā Vācijas ražojuma automašīna, tostarp BMW, «Mercedes-Benz» un «Porsche» automobiļi, pirmajos četros mēnešos šāgada mēnešos ir audzis par 17%. Tas ir viens no straujākajiem pieaugumiem, kādu jebkad uzrādījis kāds no «Hagerty» aprēķinātajiem indeksiem.
«Kopš 2006.gada, kad mēs sākām veidot savus indeksus, Vācijas marku klasisko auto vērtības kāpums ir bijis neticams,» rezumē «Hagerty» eksperts Deivs Kinnejs.