Pēc trīs gadu plānošanas un izstrādes, F1 nozare tiks iepazīstināta ar visievērojamāko tehnisko izmaiņu, kāda skārusi šo sporta disciplīnu pēdējo divu dekāžu laikā. Motoru regulas veido galveno daļu no tuvojošās revolūcijas – jaunās paaudzes 1,6 litru V6 tiešās iesmidzināšanas dzinēja ar enerģijas atjaunošanas sistēmām, kas ievērojami paaugstinās efektivitāti, savācot enerģiju, kas izdalās kā karstums izpūtējos un bremzēs.
«Renault» atklāj F1 sacīkstēm izstrādāto nākamās sezonas revolucionāro dzinēju (3)
Maksimālā dzinēja jauda pārsniegs pašreizējos V8 F1 dzinējus, taču degvielas patēriņa efektivitāte tiks radikāli uzlabota. Ar 100 kilogramiem sacīkstēm izmantojamās degvielas, jaunie dzinēji izmantos par 35% mazāk, nekā to priekšgājēji.
«Sākot ar 2014. gadu mēs motoru attīstību dzīsim uz priekšu un pārveidosim F1 balansu. Dzinējs ir automašīnas sirds, līdz ar to no nākošā gada tas atgriezīsies arī mūsu sporta sirdī,» uzsvēra «Renault» vēstnieks un četrkārtējs F1 Pasaules čempions Alēns Prosts.
Jau vairākus gadus «Renault» ir izmantojis savas sacīkšu zināšanas, lai izstrādātu efektīvus degvielas patēriņa dzinējus savās automašīnās. Uzdevumi ir skaidri: saglabāt vai uzlabot braukšanas kvalitāti, vitalitāti un paātrinājumu ar samazinātiem dzinējiem, lai sasniegtu zemākus degvielas patēriņa apjomus un zemākas CO2 emisijas.
«Sākot ar nākošo gadu viens no lielākajiem F1 izaicinājumiem būs palielināt enerģijas efektivitāti un degvielas ekonomiju, saglabājot jaudu un veiktspēju, kādu sagaida no F1 formulām. «Renault» ir pirmie, kas šo tehnoloģiju ieviesa ielas auto dzinēju sortimentā, tieši «Energy» līnijā,» norāda «Renault» F1 sporta prezidents Žans-Mišels Žalinjē.
2014. gads: Kādi ir noteikumi?
- 1.6 L tiešās injekcijas Turbo V6
- Unikāla spiediena uzlādes arhitektūra: viena turbīna un kompresors (plus atļauts E-motors)
- 5 dzinēji katram braucējam 2014. gada sezonā, turpmākajos gados samazinot līdz četriem
Liela uzmanība veltīta automašīnas degvielas efektivitātes uzlabošanai/samazināts degvielas patēriņš:
- Degvielas daudzums sacīkstei limitēts līdz 100kg sākumā (-35% kopš šī brīža – pašlaik neierobežoti)
- Degvielas masas plūsmas ātrums limitēts uz 100 kg/hr maksimums – pašlaik tas ir neierobežots
- Ir atļautas Potent Energy Recovery Systems (ERS)
RS27-2013 | Energy F1 | |
Dzinējs | ||
Tilpums | 2.4 L | 1.6 L |
Apgriezienu limits | 18,000 rpm | 15,000 rpm |
Spiediena uzlāde | Parasti vilkmes spiediena uzlāde ir aizliegta | Viens turbokompresors, neierobežota spiediena palielināšana (parasti maksimāli 3.5 bar abs degvielas plūsmas limita dēļ) |
Degvielas plūsmas limits | Neierobežots, bet parasti 170 kg/h | 100 kg/h (-40%) |
Pieļaujamais degvielas daudzums katrās sacīkstēs | Neierobežots, bet parasti 160 kg | 100 kg (-35%) |
Konfigurācija | 90° V8 | 90° V6 |
Cilindru skaits | 8 | 6 |
Cilindra diametrs | Max 98 mm | 80 mm |
Virzuļa gājiens | Netiek regulēts | 53 mm |
Kloķvārpsta augstums | Min 58mm | 90 mm |
Vārstu skaits | 4 katram cilindram, 32 | 4 katram cilindram, 24 |
Izpūtēji | Dubulti izpūtēji | Viens izpūtējs no turbīnas pa auto centra līniju. |
Degviela | Netiešā degvielas injekcija | Tiešā degvielas iesmidzināšana |
Sezonā atļautais dzinēju skaits braucējam | 8 | 5 |
Enerģijas atjaunošanas sistēmas | ||
MGU-K rpm | Neierobežots (38,000 rpm) | Max 50,000 rpm |
MGU-K jauda | Max 60 kW | Max 120 kW |
MGU-K atjaunotā enerģija | Max 0.4 MJ/lap | Max 2MJ/lap |
MGU-K izdalītā enerģija | Max 0.4 MJ/lap | Max 4 MJ/lap |
MGU-H rpm | - | >100,000rpm |
MGU-H atjaunotā enerģija | - | Neierobežots (> 2MJ/lap) |