Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

«Renault» atklāj F1 sacīkstēm izstrādāto nākamās sezonas revolucionāro dzinēju (3)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Pēc trīs gadu plānošanas un izstrādes, F1 nozare tiks iepazīstināta ar visievērojamāko tehnisko izmaiņu, kāda skārusi šo sporta disciplīnu pēdējo divu dekāžu laikā. Motoru regulas veido galveno daļu no tuvojošās revolūcijas – jaunās paaudzes 1,6 litru V6 tiešās iesmidzināšanas dzinēja ar enerģijas atjaunošanas sistēmām, kas ievērojami paaugstinās efektivitāti, savācot enerģiju, kas izdalās kā karstums izpūtējos un bremzēs.

Maksimālā dzinēja jauda pārsniegs pašreizējos V8 F1 dzinējus, taču degvielas patēriņa efektivitāte tiks radikāli uzlabota. Ar 100 kilogramiem sacīkstēm izmantojamās degvielas, jaunie dzinēji izmantos par 35% mazāk, nekā to priekšgājēji.

«Sākot ar 2014. gadu mēs motoru attīstību dzīsim uz priekšu un pārveidosim F1 balansu. Dzinējs ir automašīnas sirds, līdz ar to no nākošā gada tas atgriezīsies arī mūsu sporta sirdī,» uzsvēra «Renault» vēstnieks un četrkārtējs F1 Pasaules čempions Alēns Prosts.

Jau vairākus gadus «Renault» ir izmantojis savas sacīkšu zināšanas, lai izstrādātu efektīvus degvielas patēriņa dzinējus savās automašīnās. Uzdevumi ir skaidri: saglabāt vai uzlabot braukšanas kvalitāti, vitalitāti un paātrinājumu ar samazinātiem dzinējiem, lai sasniegtu zemākus degvielas patēriņa apjomus un zemākas CO2 emisijas.

«Sākot ar nākošo gadu viens no lielākajiem F1 izaicinājumiem būs palielināt enerģijas efektivitāti un degvielas ekonomiju, saglabājot jaudu un veiktspēju, kādu sagaida no F1 formulām. «Renault» ir pirmie, kas šo tehnoloģiju ieviesa ielas auto dzinēju sortimentā, tieši «Energy» līnijā,» norāda «Renault» F1 sporta prezidents Žans-Mišels Žalinjē.

2014. gads: Kādi ir noteikumi?

- 1.6 L tiešās injekcijas Turbo V6

- Unikāla spiediena uzlādes arhitektūra: viena turbīna un kompresors (plus atļauts E-motors)

- 5 dzinēji katram braucējam 2014. gada sezonā, turpmākajos gados samazinot līdz četriem

Liela uzmanība veltīta automašīnas degvielas efektivitātes uzlabošanai/samazināts degvielas patēriņš:

- Degvielas daudzums sacīkstei limitēts līdz 100kg sākumā (-35% kopš šī brīža – pašlaik neierobežoti)

- Degvielas masas plūsmas ātrums limitēts uz 100 kg/hr maksimums – pašlaik tas ir neierobežots

- Ir atļautas Potent Energy Recovery Systems (ERS)

RS27-2013

Energy F1

Dzinējs

Tilpums

2.4 L

1.6 L

Apgriezienu limits

18,000 rpm

15,000 rpm

Spiediena uzlāde

Parasti vilkmes spiediena uzlāde ir aizliegta

Viens turbokompresors, neierobežota spiediena palielināšana (parasti maksimāli 3.5 bar abs degvielas plūsmas limita dēļ)

Degvielas plūsmas limits

Neierobežots, bet parasti 170 kg/h

100 kg/h (-40%)

Pieļaujamais degvielas daudzums katrās sacīkstēs

Neierobežots, bet parasti 160 kg

100 kg (-35%)

Konfigurācija

90° V8

90° V6

Cilindru skaits

8

6

Cilindra diametrs

Max 98 mm

80 mm

Virzuļa gājiens

Netiek regulēts

53 mm

Kloķvārpsta augstums

Min 58mm

90 mm

Vārstu skaits

4 katram cilindram, 32

4 katram cilindram, 24

Izpūtēji

Dubulti izpūtēji

Viens izpūtējs no turbīnas pa auto centra līniju.

Degviela

Netiešā degvielas injekcija

Tiešā degvielas iesmidzināšana

Sezonā atļautais dzinēju skaits braucējam

8

5

Enerģijas atjaunošanas sistēmas

MGU-K rpm

Neierobežots (38,000 rpm)

Max 50,000 rpm

MGU-K jauda

Max 60 kW

Max 120 kW

MGU-K atjaunotā enerģija

Max 0.4 MJ/lap

Max 2MJ/lap

MGU-K izdalītā enerģija

Max 0.4 MJ/lap

Max 4 MJ/lap

MGU-H rpm

-

>100,000rpm

MGU-H atjaunotā enerģija

-

Neierobežots (> 2MJ/lap)

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu