Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

«Audi» pārspēj pagājušā gada Lemānas labāko rezultātu (3)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Pēc saīsinātas pirmās treniņu dienas, gatavojoties Lemānas 24 stundu sacīkšu gadadienas braucienam (sākums sestdien plkst. 15:00), visi trīs «Audi R18 e-tron quattro» automobiļi atrodas priekšgalā. Francūzis Loiks Duvāls (Loic Duval ) pat pārspēja pagājušā gada labāko rezultātu par gandrīz 1,5 sekundēm.

Ar četru gredzenu emblēmu rotātie sacīkšu hibrīdautomobiļi, kas līdz šim sezonā ir bijuši nepārspējami, trešdien jau no paša sākuma dominēja 13,629 kilometrus garajā Rietumfrancijas trasē. Brīvajā treniņā un kvalifikācijas braucienā «Audi» saglabāja pirmās trīs pozīcijas. Ātrākais abos kvalifikācijas braucienos bija «Audi R18 e-tron quattro» Nr.2, ko vadīja Loiks Duvāls (Francija), Toms Kristensens (Tom Kristensen) (Dānija) un Alans Maknišs (Allan McNish) (Skotija). Dienas labāko laiku trīs minūtes 22,349 sekundes - īsi pēc kvalifikācijas brauciena sākuma plkst. 22:00 sasniedza Loiks Duvāls.

Spānietis Marks Genē (Marc Gené), kurš dalās ar «Audi R18 e-tron quattro» Nr.3 ar Lukasu di Grassi (Lucas di Grassi)(Brazīlija) un Oliveru Jarvi (Oliver Jarvis) (Lielbritānija), sasniedza otro labāko dienas laiku (trīs minūtes 24,341 sekunde). Aiz viņiem trešajā vietā palika pagājušā gada uzvarētāji un šā brīža pasaules izturības sacīkšu čempioni Marsels Fazlers (Marcel Fässler) (Šveice), Andrē Loterers (André Lotterer ) (Vācija) un Benoī Trelujē (Benoit Tréluyer) (Francija). Ātrāko apļa laiku - trīs minūtes un 25,474 sekundes - ar automobili Nr.1 sasniedza Andrē Loterers.

Taču neviena no trim «Audi» komandām trešdien nekoncentrējās tikai uz ātrākā laika sasniegšanu. Pēc pārsvarā lietainajā svētdienā veiktajiem testa braucieniem komanda «Audi Sport Team Joest» turpināja iesākto testēšanu, lielāko uzmanību pievēršot visu triju «e-tron quattro» automobiļu riepām un labākajam sacīkšu regulējumam. Turklāt visi braucēji centās nobraukt obligātos nakts apļus. To paveica visi, izņemot Marselu Fazleru, kurš divreiz tika apturēts ar sarkanajiem karodziņiem.

Gan brīvie treniņi, gan pirmais kvalifikācijas brauciens tika apturēti priekšlaicīgi pēc negadījumiem, kuros tika sabojātas trases aizsargbarjeras, kvalifikācijas brauciens beidzās pēc vien 65 minūtēm plānoto divu stundu vietā.

«Neskatoties uz to, mēs šodien savu darbu pamatā esam paveikuši,» teica Loiks Duvāls, kurš pagājušajā nedēļā nosvinēja 31. dzimšanas dienu. «Mūsu plāns bija pa sausu trasi nobraukt arī īstu kvalifikācijas apli - nekad nevar zināt, kādi laika apstākļi būs rīt. Man to izdevās izdarīt bez satiksmes apkārt. Tomēr mūsu automobilis vēl nav ideāls, jo trases apstākļi vēl nav skaidri zināmi. Šobrīd rezultāti pēc ceturtdienas galējā kvalifikācijas brauciena vēl nav prognozējami.»

«Labi, ka sacīkšu nedēļa beidzot ir sākusies,» teica Dr. Volfgangs Ulrihs (Dr. Wolfgang Ullrich), «Audi Motorsport» vadītājs. «Šodien laika apstākļi bija labāki kā gaidīts, tādēļ mēs varējām kārtīgi pastrādāt. Diemžēl bija divi garāki pārtraukumi, jo trasi vajadzēja salabot pēc negadījumiem. Tādēļ mēs ceram, ka varēsim optimāli izmantot rītdienu, lai pārbaudītu pēdējās lietas, kas ir mūsu uzdevumu sarakstā.»

No plkst. 19:00 līdz 21:00 un no plkst. 22:00 līdz 24:00 paredzēti vēl divi kvalifikācijas braucieni, kuros tiks noteiktas galējās starta pozīcijas. Līdz šim «Audi» Lemānas 24 stundu sacensības, kam šogad aprit 90 gadi, septiņas reizes ir sācis no pirmajām starta pozīcijām un ir guvis uzvaru šajā pasaulē svarīgākajā izturības braucienā vienpadsmit reizēs no četrpadsmit.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu