Šodienas redaktors:
Dace Otomere

«Renault» tēmē uz vēsturiskiem panākumiem gaidāmajās Lemānas sacīkstēs (2)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Pēc 35 gadu pārtraukuma slavenajās Lemānas izturības sacīkstēs atgriežas «Renault» komanda, kura par uzvarētāja titulu sacentīsies ar jaunu «Alpina» sacīkšu automobili.

«Renault» izpilddirektora Karlosa Tavaresa uzraudzībā, «Alpine» atdzimšanas pirmais posms būs tās piedalīšanās Lemānas 24 stundu sacīkstēs ar «Signatech Alpine» komandas vadīto «Alpine A450».

Komandas direktors Filips Sinalts skaidri apzinās, kāds entuziasms un kaislības virmo ap leģendārās formulas atgriešanos: «Sabiedrība un sporta fani šajā nedēļas nogalē patiesi vēlas būt kopā ar mums. Mūsu mērķis bija atgriezt savu zīmolu cilvēku apziņā. Šis uzdevums nu ir izpildīts. Tagad atbildība gulstas uz mūsu pleciem - sasniegt labus rezultātus Lemānas 24 stundu sacīkstēs, lai demonstrētu to, ka atrodamies uz pareizā ceļa.»

«Sacīkstes sākums būs šī lieliskā projekta sava veida kulminācija – un vienlaicīgi pilnīgi jauns sākums zīmola vēsturē. Mūsu komanda ir uzņēmusies lielu atbildību. LMP2 klasē piedalīsies 22 auto, apmēram divām trešdaļām no tiem ir visas iespējas uzvarēt, kas savukārt nozīmē to, ka sacīkstes temps būs neiedomājami ātrs. Tas būs mežonīgs 24 stundu sprints! Izejot trasē tikai ar vienu formulu, mūsu vienīgā stratēģija ir visu laiku atrasties labāko vidū un trasē demonstrēt savu varēšanu,» norāda Sinalts.

Pēc tā, ka testa braucienu dienā 9. jūnijā Nelsons Pančiatici uzrādīja otro ātrāko apļa laiku LMP2 klasē, viņš nespēj slēpt savu sajūsmu. «Es nevaru vien sagaidīt sacīkstes sākumu! Pēdējo mēnesi mēs pilnībā esam nodevušies sagatavošanās pasākumiem Lemānas sacīkstēm, un tagad es patiešām vēlos, lai tās sākas! Mēs centīsimies sasniegt labu rezultātu kvalifikācijā – pat ja tas nav nozīmīgi tādā izturības braucienā, kāds ir šis – un tad sacīkstes laikā izlikt sevi visu no sākuma līdz pat beigām, kā tas notiek lielās balvas izcīņās. Mums jau pašā sākumā jābrauc ātri, ja vēlamies piedalīties cīņā,» uzsver braucējs.

«Uz spēles tiek likts ļoti daudz,» piebilst Tristans Gomendijs. «Šis būs īpaši nozīmīgs mirklis ne tikai mums, bet arī visiem skatītājiem, kas vēlas būt liecinieki tam, kā apritē atgriežas tāds lielisks Francijas ražotājs kā «Alpine». Mums jābūt tik profesionāliem, cik vien iespējams, lai saglabātu vēsu prātu, būtu mierīgi, pārliecināti un pazemīgi. Sacīkstes laikā būs svarīgi nepieļaut nekādas kļūdas un tad cerēt, ka mums uzsmaidīs veiksme. Skaidrs, ka noteicoša būs daudzu faktoru kopsumma. Ne par velti Lemānas 24 stundu sacīkstes ir slavenas ar to, ka ir vienas no grūtākajām sacīkstēm pasaulē,» atgādina Gomendijs.

Pjērs Ražue, «Signatech Alpine» pilotu trio pieredzes bagātākais pilots, kura kontā jau ir seši starti Lemānas 24 stundu sacīkstēs, līdzīgi kā pārējie komandas biedri nevar vien sagaidīt lielā notikuma sākumu. «Lai šī nedēļa beidzot sākas! Testa braucieni ir bijuši pozitīvi, un mēs jūtamies gatavi izaicinājumam, kas mūs sagaida. Esam ieguldījuši daudz darba, lai sacīkstes varētu viegli braukt ar pilnām degvielas bākām, un «Alpine A450» ir viegli vadīt gan mitros, gan sausos laika apstākļos. Balstoties uz pieredzi, es labi apzinos, ka kopš sekundes, kad sāksies sacīkstes, atelpas nebūs ne uz brīdi. Pirmajās divās trešdaļās sacīkstes mums būs jāturas kopā ar citiem braucējiem un tad, nākot svētdienas rītam, varēs redzēt, kāda ir mūsu pozīcija – taču, ja mēs vēlamies izcelties LMP2 klasē, domāju, ka brīžiem nāksies arī riskēt,» uzsver Ražue.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu