Šodienas redaktors:
Dace Otomere

«Honda» oficiāli paziņo par atgriešanos F-1 (8)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Reuters/Scanpix

Japāņu autogigants «Honda» ceturtdien oficiāli apstiprināja, ka 2015.gadā atgriezīsies Pirmās formulas (F-1) sacīkstēs un piegādās dzinējus britu komandai «McLaren»

«Honda» dalību F-1 sacīkstēs, kurās tā bija piedalījusies jau kopš sešdesmitajiem gadiem, pārtrauca 2008.gada sezonas beigās. Lēmums tika pamatots ar līdzekļu taupīšanu pēc eksporta apjomu krišanās ASV un Eiropas tirgos. Nākamajā gadā «Honda» savu pirmās formulas komandu pārdeva tās bijušajam šefam Rosam Bronam, kas šobrīd ir pārtransformējusies līdz «Mercedes GP» komandai.

Tomēr nesenās izmaiņas F-1 nolikumā, kuras paredz videi draudzīgāku turbo dzinēju izmantošanu, pamudinājušas «Honda» atgriezties sacīkstēs, jo sporta automašīnām izstrādātās tehnoloģijas pēc tam varēs ieviest arī sērijveida ražošanā.

«Honda» savu pirmo F-1 komandu izveidoja 1964.gadā un līdz 1968.gadam tā uzvarēja divās sacensībās. Pēc tam no 1983. līdz 1992.gadam «Honda» sacensībās piedalījās kā dzinēju piegādātāja «McLaren», «Williams» un «Lotus» komandām, uzvarot 69 sacīkstēs.

Pēc astoņu gadu pārtraukuma uzņēmums atgriezās sacīkšu apritē un no 2000. līdz 2005.gadam ar motoriem nodrošināja «BAR» komandu. Pēc tam kompānija pilnībā pārņēma komandu un nākamās trīs sezonas startēja zem «Honda» vārda.

«McLaren» un «Honda» jau sadarbojās no 1988. līdz 1992.gadam, šajā laikā ar tādiem pilotiem kā Alēnu Prostu, Airtonu Sennu un Gerhardu Bergeru četras reizes triumfējot Konstruktoru kausā, bet vienreiz paliekot otrā.

Savukārt pašlaik «McLaren» sadarbojas ar «Mercedes». Šī sadarbība ilgst jau kopš 1995.gada, bet šajā laikā vienība vien reizi triumfējusi Konstruktoru kausā.

Kā zināms, 2013.gada sezona ir pēdējā, kurā komandas sacenšas ar 2,4 litru V8 dzinējiem. No nākamās sezonas sacīkšu apritē ieies formulas ar 1,6 litru V6 turbo dzinējiem, kas uzskatāmas par lielākajām gaidāmajām izmaiņām F-1 noteikumos sacīkšu jaunāko laiku vēsturē.

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu