Tiem, kam uz mēles bijis jautājums, vai Kimi Raikonens šajā sezonā var pacīnīties par otro pasaules čempiona titulu, šobrīd atbilde ir vienkārša - Kimi var!
Kimi var! (22)
Foto: Reuters/Scanpix
Jau pagājušajā sezonā viņš cīnījās par uzvaru kopvērtējumā, zaudējot vienīgi Sebastjanam Fetalam un Fernando Alonso, bet 2013. gada sezonas pirmie četri posmi liecina, ka Kimi atkal ir titula pretendents. Jebkurā gadījumā ir skaidrs, ka daudz vai pat viss būs atkarīgs no tā, vai «Lotus» formula būs konkurētspējīga. Ja tā būs, tad Kimi spēs pacīnīties par pirmo vietu kopvērtējumā.
Raikonena stāsts liek vilkt paralēles ar leģendāro Nikiju Laudu, kurš uzvarēja pasaules čempionātā 1975. un 1977. gadā ar «Ferrari» formulu, tad pārgāja uz ne tik ātro «Brabham», bet 1979. gadā aizgāja no F1. 1982. gadā Lauda atgriezās Pirmajā Formulā, bet 1984. gadā «McLaren» bolīdā izcīnīja savu trešo čempiona titulu, par puspunktu apsteidzot Alēnu Prostu.
Pat lielākie Raikonena fani negaidīja no viņa tik veiksmīgu atgriešanos F1. 2003. un 2005. gadā somu pilots kopvērtējumā palika otrais, zaudējot attiecīgi Mihaelam Šūmaheram un Alonso. 2007. gadā jau pie «Ferrari» stūres Kimi beidzot izcīnīja titulu, bet daudzi uzskatīja, ka to viņam lielā mērā dāvāja «McLaren» piloti Alonso un Lūiss Hemiltons, zaudējot punktus un starta pozīcijas savstarpējā cīņā. Taču jāatceras, ka 2007. gada sezonā no pēdējiem desmit posmiem deviņos Kimi kāpa uz goda pjedestāla, turklāt izcīnīja piecas uzvaras, triumfējot arī pēdējos divos posmos. Un vienīgi Vācijas «Grand Prix» somu pievīla «Ferrari» hidraulika.
Tagad Raikonens punktus izcīnījis jau 21 posmā pēc kārtas, kas ir trešais labākais sasniegums F1 vēsturē aiz Mihaela Šūmahera (24) un Alonso (23). Arī tas, ka pirmajos četros posmos viņa rēķinā ir trīs pjedestāli, ieskaitot vienu uzvaru, liek nosaukt viņu par reālu kandidātu uz čempiona titulu. Ne velti pēc Sebastjana Fetela un Marka Vēbera «šova» Malaizijā, tieši Kimi tika nosaukts par galveno pretendentu uz Vēbera vietu «Red Bull» komandā nākamsezon.
Vēl gan Kimi nav atkārtojis Laudas iespēto. Tomēr, gadījumā, ja «Lotus» spēs turēties līdzi «Red Bull» un «Ferrari» arī sezonas gaitā, Somija var tikt pie sava piektā F1 titula.
Pirmajos četros sezonas posmos lielākais zaudētājs ir Alonso. Pagājušā gadā «Ferrari» līderis izcīnīja trīs uzvaras pateicoties spējai maksimāli izmantot vairāku apstākļu sakritības. Šogad Fernando uzvarēja Ķīnā un bija otrais Austrālijā, tomēr arī Malaizijā un Bahreinā viņš esot bijis gatavs uzvarēt. Un tomēr 50 punktu vietā Sepangas un Sahiras trasēs tika izcīnīti tikai četri. Turklāt īsti nevar piekrist Alonso, kurš izteicās, ka bijis unlucky (trūcis veiksmes - angļu val.). Malaizijā spānis vispirms kļūdījās pats, sadursmē ar Fetela formulu sabojājot priekšējo antispārnu, kam sekoja komandas lēmums nesaukt savu līderi boksos. Bet Bahreinā ieķīlējusies antispārna plātne lika Fernando lieku reizi braukt boksos un lielāko sacīkstes daļu iztikt bez DRS. Tās bija kļūdas, kādas pērn nepieļāva ne pats Alonso, ne viņa komanda.
Tāpat Bahreinas Lielās balvas izcīņa parādīja, ka «Mercedes GP» pilotiem šosezon būs grūti cīnīties par čempiona titulu. Komandai nepieciešams uzlabot sniegumu garajās sacīkšu distancēs, jo treniņos un kvalifikācijā ātri nobraukt vienu apli «Mercedes GP» ir pa spēkam.
Tomēr būtiskākais secinājums pirms sacensību pārcelšanās uz Eiropu ir tāds - ja pēc neviena no pirmajiem trim posmiem Fetelu nevarēja nosaukt par galveno titula pretendentu, tad pēc četriem posmiem pēdējo trīs gadu čempions atkal ir favorīts Nr. 1. Pat tādā gadījumā, ja Malaizijā viņš būtu paklausījis komandas pavēlei un finišētu otrais aiz komandas biedra Vēbera. Fetela un Adriana Ņūija tandēms arī šosezon var izrādīties konkurentiem nenoķerams.