Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

«Chrysler»: Uzņēmums cietīs zaudējumus no elektrisko automašīnu pārdošanas (13)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Reuters/Scanpix

ASV autobūves kompānija «Chrysler» varētu zaudēt 10 000 dolāru (5390 latus) par katru elektrisko «Fiat 500» modeli, ko tā pārdod Kalifornijā, ceturtdien paziņoja uzņēmuma vadītājs Serdžo Markione.

Markione norāda, ka patiesās «Fiat 500e» modeļa izmaksas kompānijai rada ievērojamus zaudējumus ar katru automašīnas pārdošanu.

«Mēs zaudēsim 10 000 dolāru par katru automobili. Šāda rīcība lielā apjomā būtu industriālais mazohisms,» sacīja Markione.

Taču «Chrysler» prognozē, ka Kalifornijā kompānija pārdos tikai dažus simtus elektrisko automašīnu, lai ievērotu štata noteikto prasību, ka ražotājiem ir tirdzniecībā pieejami šāda tipa automobiļi.

Neskatoties uz plašajām valdības subsīdijām, elektrisko un hibrīda automašīnu pārdošanas apjoms ASV pērn veidojis mazāk nekā 1% no kopējā automobiļu tirdzniecības apjoma.

«Mums nepieciešamas inovācijas. Pirms desmit gadiem par nākamo lielo sasniegumu tika uzskatīts ūdeņradis. Tagad tie ir elektriskie automobiļi. Regulatoriem vajadzētu būt tehnoloģiski neitrāliem,» uzsver Markione.

Neskatoties uz savu skepsi attiecībā uz elektriskajām automašīnām, viņš piebilda, ka »«Fiat» Eiropā atzīts kā autoražotājs, kas pievērš vislielāko uzmanību vides aizsardzībai. Ziemeļamerikā «Chrysler» ir guvusi ievērojamus panākumus kaitīgo izmešu samazināšanā, piedāvājot pirmos, rūpnīcā ražotos pikapus, kas aprīkoti ar dabasgāzes dzinējiem».

Tāpat «Chrysler» ieviesusi astoņu un deviņu pakāpju ātrumkārbas, «ievērojami uzlabojot gan braukšanas pieredzi, gan automašīnas degvielas ekonomiju», norāda Markione, piebilstot, ka kompānija gatavo arī papildu uzlabojumus, lai nodrošinātu iekšdedzes dzinēju degvielas ekonomiju.

Viņš arī kārtējo reizi paudis savu uzskatu, ka tikai pieci vai seši ļoti liela apjoma autoražotāji spēs izdzīvot. Ne «Chrysler», ne «Fiat» nebūtu spējuši izdzīvot pašu spēkiem, sacīja Markione. Abu uzņēmumu apvienošana nodrošina tiem iespēju veikt investīcijas jaunu automašīnu līnijās.

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu