Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

«Opel Ampera» gatavs cīņai par goda pjedestālu Montekarlo rallijā (5)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: © GM Company

«Opel» ar elektrisko automobili «Ampera» otro reizi piedalīsies starptautiskajā Montekarlo rallijā. Pēc pagājušajā gadā izcīnītās uzvaras un vēl trijām pozīcijām pirmajā desmitniekā, šoreiz titulu alternatīvo dzinējspēku kategorijā centīsies aizstāvēt astoņas «Ampera» komandas.

Pasākumu organizē «Monako Automobiļu klubs», un «Rallye Monte-Carlo des Énergies Nouvelles» norisināsies jau 14. reizi. Rallijs sāksies 21.martā «Annecy-le-Vieux, Clermont-Ferrand» un «Lugano», bet trīs dienas vēlāk finišēs Monako. Sakarā ar vienmērīguma testu plašo daudzumu, šogad sacensību uzmanība vēl vairāk tiks veltīta braukšanas efektivitātei. Rallija mērķis ir paveikt konkrētu distanci ar nemainīgu ātrumu un iespējami mazāku enerģijas resursu patēriņu.

«Pagājušā gada panākumi lieliski demonstrē «Ampera» modeļa pārākumu pār tā konkurentiem - gan ekstrēmos apstākļos, gan ikdienas lietojumā. Mēs vēlamies doties tālāk un vēl vairāk nostiprināt mūsu vadošo lomu alternatīvo dzinējspēku izstrādē,» norāda Tomass Sedrans (Thomas Sedran), «Adam Opel AG» valdes loceklis.

Lai piedalītos sacensībās, automobiļi nedrīkst izdalīt vairāk par 115 g/km CO2. Gala vērtējumā tiek ņemts vērā automašīnas svars, CO2 emisiju daudzums un enerģijas resursu patēriņš. «Rallye Monte-Carlo des Énergies Nouvelles» ir vecākais autosporta pasākums alternatīvo dzinējspēku pārvietošanās līdzekļiem.

«Opel» ar godalgoto «Ampera» modeli ir pionieris un līderis ilgtspējīgas mobilitātes risinājumu attīstībā. «Ampera» ir pirmais Eiropas autoražotāja ikdienas lietošanai piemērotais elektriskais automobilis un Eiropā vislabāk pārdotais elektriskais sedans. 16 kWh litija jonu baterija darbina modeļa 150 zirgspēku elektromotoru.

Atkarībā no ceļa seguma, braukšanas tehnikas un temperatūras, 40 līdz 80 km var veikt ar pilnībā uzlādētu bateriju, izmantojot tikai elektrisko motoru un neradot kaitīgās emisijas. Garāku distanču veikšanai kalpo benzīna dzinējs, kas darbojas kā ģenerators, nodrošinot automašīnai elektrību. «Ampera» modeļa elektriskā vilkmes sistēma rūpējas par 370 ņūtonmetru lielu griezes momentu un paātrinājumu no nulles līdz 100 km/h ļauj sasniegt aptuveni deviņās sekundēs. Automašīnas elektroniski ierobežotais maksimālais ātrums ir 161 km/h.

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu