Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

PV turpinās mediācijas sarunas ar CAF līdz 29.martam (6)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Edijs Pālens/LETA

S «Pasažieru vilciens» (PV) mediācijas sarunas ar Spānijas uzņēmumu «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles» (CAF) par jauno vilcienu iepirkumu varēs turpināt līdz 29.martam, šodien slēgtā sēdē vienojās valdība.

Par to žurnālistus pēc sēdes informēja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Viņš gan uzsvēra, ka valdība pie jautājuma par iepirkumu vairs neatgriezīsies. Ja būs nepieciešams, valdība lems par līdzekļu pārdali. Arī šodien valdībā skatīts jautājums par iepirkumam paredzēto Eiropas Savienības (ES) līdzekļu pārdali. Pēc Matīsa teiktā, vēl nepieciešami skaņojumi ar Finanšu ministriju un Eiropas Komisiju (EK) par atsevišķiem virzieniem un nepieciešamības gadījumā attiecīgs rīkojums tiks virzīts.

Vaicāts par risku zaudēt Eiropas Savienības (ES) finansējumu, Matīss norādīja, ka divas nedēļas, ņemot vērā arī Lieldienu brīvdienas, diez vai būtu kritiskas naudas apguvē. PV esot pārliecinājis valdības locekļus, ka sarunas iet pareizā virzienā un ir iespējas panākt vienošanos.

«Progress, kas panākts, acīmredzot ir bijis pietiekams, bet pie šī jautājuma ir jāstrādā. Gaidīsim 29.datumu, kad būs arī skaidrs, vai šis līgums ir noslēgts, vai nav,» teica Matīss.

Viņš norādīja, ka no procedūras viedokļa termiņa jautājums ir ļoti svarīgs. «Ja jau mediācijas sarunu beigu termiņš nolikts uz 29.martu, tad varbūt tiešām ir vērts izmantot iespēju līdz galam,» norādīja ministrs.

Matīss gan piebilda, ka ES fondu pieejamība un attiecināmība 100% apmērā ir galvenais kritērijs, lai šis līgums tiktu realizēts.

Viņš arī minēja, ka vilcieni 2015.gadā būs jebkurā gadījumā - vai tie tiks iegādāti šī vai cita projekta ietvaros. Šis neesot vienīgais veids, kā tikt pie jauniem vilcieniem.

Valdībai iesniegtajos SM dokumentos minēts, ka 8.martā mediācijas procesā ir panākta konceptuāla vienošanās starp PV un CAF par 2012.gada 2.aprīļa piegādes un uzturēšanas līgumu, tomēr tā nav atbilstoša konkursa nolikuma nosacījumiem un normatīvo aktu prasībām. Tādējādi pastāv risks, ka projektam tiks piemērota finanšu korekcija, kas būtiski apdraud piešķirtā Kohēzijas fonda līdzfinansējuma 100 miljonu latu apmērā apguves iespējas.

Komentējot šo informāciju, Matīss «Nozare.lv» teica, ka «daļa atbilst un daļa neatbilst» un esot atkarīgs, kā kurš advokāts vērtē.

Vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā. 2011.gadā martā EK apstiprināja ES Kohēzijas fonda lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu, un no projekta kopējām izmaksām Kohēzijas fonda finansējums bija paredzēts aptuveni 100 miljonu latu apmērā.

Pērn 3.oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās starp PV un spāņu ražotāju CAF par jauno vilcienu iegādi nav panākta. Tomēr CAF uzskata, ka vilcienu pirkuma līgums ir spēkā, bet PV - ka nav, tādēļ PV 16.novembrī sāka mediācijas procesu Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā, lai panāktu vienošanos ar CAF par neveiksmīgo jauno vilcienu iepirkumu.

Valdība jautājumu par līdzekļu pārdali šogad skatījusi vairākas reizes. 19.februārī Ministru kabinets deva laiku PV turpināt mediācijas sarunas līdz 8.martam un ziņot par rezultātiem 12.martā. PV pagājušajā nedēļā vien apliecināja, ka «mediācijas procesā ir izdarīts viss, lai panāktu Latvijas interesēm maksimāli labāko un izdevīgāko rezultātu», taču konkrētāka informācija netika sniegta.

PV bija jāvienojas par izmaiņām, lai līgums atbilst iepirkuma nolikumam.

Vilcienu iepirkumā bija paredzēts iegādāties 34 elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus par 201 miljonu latu (aptuveni 140 miljoniem latu). Otra daļa paredzēja uzturēšanu, maksājot 202 miljonus eiro (141 miljons latu), tādējādi kopumā ar CAF noslēgts līgums par kopumā 404 miljoniem eiro (282 miljoniem latu).

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu