Francijas autobūves ražotājs Ženēvas auto izstādē prezentēs savus jaunākos modeļus, no kuriem par svarīgākajiem noteikti var uzskatīt «Peugeot 2008» pirmizrādi, kā arī 208 un konceptautomobiļa «Onyx» izstādīšanu. Par sasniegumiem tehnoloģiju jomā, rūpēm par vidi un attīstību liecina dīzeļa hibrīds «HYbrid4», «2008 HYbrid Air» un «208 HYbrid FE» modeļi.
«Peugeot» Ženēvas auto izstādē prezentēs jaunus konceptus un jauno krosoveru 2008 (2)
Pavisam «Peugeot» izstādīs 31 automobili, kas aizņems 2700 kvadrātmetrus lielu izstādes laukumu. No konceptautomobiļiem varēs aplūkot daudz apspriesto «RCZ R Concept» un «ONYX».
Vēl nesen Parīzes auto izstādē tikai kā konceptautomobilis izstādītais krosovers «2008 Concept» pa šo laiku ir kļuvis par sērijveida automobili, kuru Ženēvā varēs aplūkot pirmo reizi. Pie aizvien intensīvākajai pilsētas satiksmei paredzētā nākotnes automobiļa kopīgi strādāja inženieri un dizaineri Eiropā, Ķīnā un Dienvidamerikā.
«Peugeot 2008» ir 4,14 metrus garš kompakts un daudzveidīgs krosovers, kuram ir elegants un iespaidīgs stils. Jaunais 2008 būs pirmais «Peugeot» modelis, kuram tiks uzstādīts ļoti ekonomiskais un Euro6 prasībām atbilstošais jaunās paaudzes 110 zirgspēku 3 cilindru 1,2 litru turbo benzīna dzinējs ar tiešo iesmidzināšanu, kam piedāvājumā būtu jānonāk 2014. gada vidū.
Krosovers 2008 ar jaunās paaudzes e-HDi dīzeļa dzinējiem un 3 cilindru benzīna dzinējiem var lepoties ar savu dzinēju ļoti zemo degvielas patēriņu, kas sākas ar 3,8 l/100 km, un CO2 izmešiem no 98 g/km.
Vienlaicīgi «Peugeot» Ženēvā demonstrēs jauno sacīkšu automobili 208 R5, kā arī visu 208 sēriju un tikai pirms mēneša izsludināto jauno «HYbrid Air» tehnoloģiju, un sadarbībā ar «Total» izstrādāto «HYbrid FE» tehnoloģiju ar ļoti zemu degvielas patēriņu.
2012. gadā «Peugeot» kļuva par automobiļu ar viszemāko CO2 emisiju ražotāju: vidējais rādītājs bija tikai 121,6 g/km (2011.gadā 128,6), tādējādi atbilstot 130 g/km prasībai, kas stāsies spēkā 2015.gadā.
Mērķis ir ar «HYbrid Air» tehnoloģijas palīdzību sasniegt degvielas patēriņu tikai 2 l/100km. Jaunais 2008 ir lieliski piemērots modelis šim modernajam spēka avotam, savstarpēji apvienojot benzīna dzinēju un saspiesta gaisa tehnoloģiju, kuru 2016. gadā sāks izmantot mazās un kompaktās klases automobiļiem.
«2008 HYbrid Air» savstarpēji kombinē divus enerģijas tipus, lai iegūtu labāko lietderības koeficientu atkarībā no situācijas: saspiestais gaiss, kas iegūts bremzējot un palēninot braukšanu atjaunotās enerģijas rezultātā, palīdz trīs cilindru benzīna dzinējam vai aizvieto to fāzēs ar vislielāko enerģijas patēriņu jeb uzsākot braukšanu no vietas un paātrinājuma laikā. «HYbrid Air» sistēma piedāvā trīs lietošanas režīmus: gaiss (ZEV), benzīns un kombinētais režīms.
«Peugeot» un «Total», kas sadarbojas jau kopš 1995. gada, «208 HYbrid FE» projektā apvieno savas labākās prasmes un zināšanas, kā arī pieņem ambiciozo izaicinājumu savietot zemu izplūdes gāzu līmeni un braukšanas baudījumu: «208 HYbrid FE» CO2 piesārņojums ir vien 49 g/km jeb divas reizes zemāks kā efektīvajam 208 1,0 VTi - taču paātrinājums no vietas līdz 100 km/h notiek tikai 8 sekundēs, jeb gandrīz tikpat ātri kā 208 GTi.
Šī ir ekstrēma koncepcija, kuru autoražotājs gatavojas izmantot kā bāzi savu nākotnes automobiļu tehnoloģiskajā izstrādē.
Mērķis ir optimizēta aerodinamika, par 200kg mazāka masa, pateicoties kompozītmateriālu un polikarbonātu izmantošanai. Hibrīda sistēma, kas apvieno trīs cilindru benzīna dzinēju un robotizēto pārnesumu kārbu, kā arī elektrodzinēju un akumulatoru, kas ir izgatavots uz ilgstošos braucienos iegūtas pieredzes pamata. Izmanto arī īpašas «Total» motoreļļas. «208 HYbrid FE» iegūs kompozīta balstiekārtu un īpašas riepas un diskus, kas samazina rites pretestību.
Ženēvā visiem apmeklētājiem būs iespēja redzēt no populārā modeļa RCZ izaugušo konceptautomobili RCZ R, kuram ir 260 zirgspēku 1,6 litru THP benzīna dzinējs, un no kā solās izveidoties jaudīgākais sērijas modelis «Peugeot» vēsturē. Papildus apmeklētāji varēs tuvāk iepazīties ar super automobili «Onyx», kas pārsteidz ar radikālo muskuļoto virsbūvi un 20 collu diskiem. Uz oglekļa korpusa nostiprinātais 600 ZS 3 litru V8 HDi hibrīda dzinējs atrodas aizmugurē vidū, pārnesumu kārba ir ar 6 pārnesumu secīgo slēgšanu, un ritošajā daļā ir izmantota «Peugeot» pirmklasīgā pieredze, kas gūta piedaloties sacīkšu trasēs.