Japānas autobūves kompānijas «Toyota Motor Corp.» un «Nissan Motor Co.» pirmdien paziņoja, ka to automašīnu pārdošanas apjomi pērn sasnieguši rekordu, galvenokārt pateicoties pieprasījuma pieaugumam. «Toyota» 2012.gadā pasaulē pārdevusi 9,75 miljonus automašīnu, kas ir par 22,6% vairāk nekā pirms gada.
«Toyota» un «Nissan» pārdošanas apjomi pērn sasnieguši rekordu (1)
Tādējādi «Toyota» pērn atguvusi pasaulē lielākā autoražotāja statusu, kas 2011.gadā tika zaudēts ASV gigantam «General Motors» (GM), ņemot vērā Japānā piedzīvoto zemestrīci un tai sekojošo cunami, kas negatīvi ietekmēja piegāžu tīklu un ražošanu. GM 2012.gadā pasaulē pārdeva 9,2 miljonus automašīnu.
Savukārt «Nissan» automobiļu pārdošanas apjoms pasaulē pagājušajā gadā palielinājies par 5,8% - līdz 4,94 miljoniem vienību.
Tikmēr Japānas trešā lielākā autoražotāja «Honda» tirdzniecības apjoms 2012.gadā pieaudzis no 3,09 miljoniem automašīnu līdz 3,81 miljonam.
Šo izaugsmi galvenokārt veicinājis spēcīgais pārdošanas apjoms Āzijas valstīs un tirdzniecības pieaugums Ziemeļamerikā, kas kompensējis vājo pieprasījumu Eiropā un negatīvo ietekmi, ko radījis teritoriālais strīds starp Tokiju un Pekinu.
Tajā pat laikā «Toyota» pērn saražojusi 9,9 miljonus automašīnu, kas ir par 26,1% vairāk nekā 2011.gadā, bet «Nissan» ražošanas apjoms pieaudzis par 5,5% - līdz 4,88 miljoniem vienību.